امنیت

فناوری اطلاعات

August 15, 2013
10:05 پنجشنبه، 24ام مردادماه 1392
کد خبر: 56781

چطور به بهبود عملکرد آنتی ویروس خود کمک کنیم؟

تامین امنیت آنلاین و همچنین حفاظت همه جانبه از سیستم های کامپیوتری مهمترین وظیفه آنتی ویروس ها و راه حل های امنیتی شرکت های تولید کننده آنتی ویروس است. اما جلوگیری از نفوذ برخی از آلودگی های ناخواسته به سیستم های کامپیوتری، به فعالیت های پیشگیرانه کاربران بستگی دارد. با انجام این اقدامات آنتی ویروس نصب شده بر روی سیستم شما نیز عملکرد بهتری خواهد داشت و به راحتی در معرض حملات هکری قرار نخواهد گرفت.
 
کاربران با انجام اقدامات زیر می توانند کمک بزرگی به بهبود عملکرد آنتی ویروس خود کنند:
 
در هر زمانی برنامه های جاوا، آکروبات ریدر و فلش نصب شده بر روی سیستم خود را بروز نگه دارید. اگر هم به آنها نیاز ندارید از حالت نصب خارج کنید.
چرا؟ امروزه بسیاری از ویروس ها و بدافزارها از طریق برنامه هایی که بر روی سیستم کاربران نصب شده است، راه نفوذ به سیستم و اطلاعات کاربران را پیدا می کنند. در میان این برنامه ها، جاوا، آکروبات ریدر و فلش به دلیل کاربران زیادی که دارد، بیشتر از سایر برنامه ها هدف حمله قرار می گیرند.
 
محتاطانه و با وسواس برنامه ای را بر روی سیستم خود نصب و یا اجرا کنید
چرا؟ نویسندگان ویروس می توانند پشت برنامه های به ظاهر کاربردی پنهان شوند تا شما با تصور بی ضرر بودن، آنها را نصب و اجرا کنید. در حالیکه خودتان با پای خودتان به پیشواز ویروس رفته اید.
 
به همین منظور هرگز ایمیل های مشکوک با آدرس فرستنده ناشناس را باز نکنید. هیچ فایل پیوستی را دانلود نکنید مگرآنکه مطمئن باشید ایمیل و فایل پیوست از طرف جایی ارسال شده است که شما قبلاً درخواست آن را کرده بودید. همچنین قبل از اجرای نرم افزارهای تجاری و یا قفل شکسته، فیلم های ویدئویی و حتی موسیقی و کتاب، خوب فکر کنید چراکه اغلب این برنامه ها که از طریق ایمیل ارسال می شوند، بدافزار و یا آلودگی هستند.
 
همیشه سیستم عامل خود را بروز نگه دارید
چرا؟ بدافزارها و ویروس ها می توانند به راحتی از آسیب پذیری ها و حفره های امنیتی موجود در نسخه های قدیمی سیستم عامل ها بهره برداری کنند. پس در این شرایط نصب آخرین اصلاحیه ها می تواند از آلودگی شما به انواع ویروس ها جلوگیری کند.
 
از یک آنتی ویروس خوب، مطمئن و بروز استفاده کنید
چرا؟ یک آنتی ویروس خوب به شما این اطمینان را می دهد که می توانید از اطلاعات خود و خانواده تان در برابر انواع حملات سایبری و ویروس های شناخته شده و ناشناخته محافظت کنید. به عنوان مثال Panda Gold Protection به عنوان نوآورانه ترین محصول امنیتی حال حاضر که حداکثر میزان حفاظت را برای هر دستگاهی در خانه و یا محیط سازمانی برای شما فراهم می کند، انتخاب خوبی است.
 
این محصول قابلیت استفاده بر روی هر دستگاهی نظیر کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه هوشمند را دارد. این محصول همچنین می تواند در مقابل هرگونه کلاهبرداری آنلاین و سرقت هویت ایستاده و از شما در انجام فعالیت های آنلاین بانکی و خریدهای اینترنتی محافظت کند.
 
Panda Gold Protection همچنین از شما زمانیکه در حال بازدید از وب سایت های آلوده هستید و یا در شبکه های اجتماعی گشت و گذار می کنید، محافظت می کند.
 
چنانچه مایل هستید درخصوص این محصول اطلاعات بیشتری داشته باشید به وب سایت محلی شرکت به آدرس pandasecurity.ir مراجعه کنید.      
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.