سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 15, 2013
18:03 پنجشنبه، 24ام مردادماه 1392
کد خبر: 56789

LED هوشمند مدل F8880 سامسونگ

در نمایشگاه CES، سامسونگ از تلویزیون ال ای دی هوشمند مدل F8880 که اولین تلویزیون مجهز به پردازنده 4 هسته ای است، رونمایی کرد. اولین نکته‌ای که نمایشگاه CES به ما یادآور شد، این بود که سال 2013 سال تلویزیون‌های هوشمند خواهد بود.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تلویزیون فوق باریک ال ای دی هوشمند مدل F8880 ، کیفیت تصویر فول اچ دی (1080p) ارائه کرده، سه بعدی بوده و مجهز به فناوری تنظیم نقطه ای نور پیشرفته (Micro Dimming) جهت ارائه کنتراست بهتر می باشد. تلویزیون مدل F8880 در  اندازه‌های 46 و 55  اینچ و بالاتر به بازار معرفی شده و جهت خرید در دسترس شما قرار دارد.
 
اولین ویژگی که پس از روشن کردن دستگاه به چشم می خورد، اسمارت هاب دو پنل این دستگاه می باشد. با استفاده از ریموت کنترل هوشمند و کاربری آسان، حرکت بین پنل ها و منوهای مختلف تلویزیون با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.
 
با کمک برنامه هایی مانند اسکایپ می توانید از دوربین ویژه این تلویزیون نیز جهت برقراری تماس ویدیویی در حالی که روی مبلمان خود نشسته اید، استفاده کنید. این دوربین نسبت به سال گذشته از رزولوشن بالاتری بهره برده و کیفیت تصویر شما را بر اساس نور اتاق بخوبی تنظیم می کند. بدین ترتیب که فردی که با او ارتباط تصویری برقرار کرده‌اید، همیشه و در هر شرایط نور اتاق می تواند تصویر شما را به خوبی ببیند، حتی اگر روشنایی و نور اتاق بسیار کم باشد. برای دوربین این تلویزیون محلی در نظر گرفته شده که مواقعی که نیاز به استفاده از دوربین نداشته باشید می توانید آن را  پنهان کنید.
 
اسمارت هاب 2013 سامسونگ دارای 2 پنل است. پنل چندرسانه ای امکان پخش فیلم، عکس و موسیقی از روی حافظه خارجی (USB) یا کامپیوتری که به شبکه متصل شده باشد را می دهد. این فایل ها می توانند با فرمت های مختلف مانند Divx، MKV، MOV و غیره باشند و دیگر نیازی به تغییر کد و فرمت فایل های خود را نخواهید داشت. تصویری که روی پنل چندرسانه ای نمایش داده می شود، بستگی به این دارد که چه نوع حافظه خارجی یا کامپیوتری به تلویزیون وصل شده باشد. همچنین  پنل برنامه های کاربردی (اپلیکیشن ها) برنامه های متنوع و گوناگونی را در اختیار کاربر قرار می دهد.
 
سامسونگ از فناوری تنظیم نقطه ای نور (Micro Dimming) در این مدل استفاده کرده که این فناوری با کنترل قسمت های مختلف پنل به صورت مجزا و جداگانه و تنظیم دقیق نور در هر بخش، بهترین کنتراست را در اختیار کاربر قرار می دهد. همچنین مدل هوشمند F8880 سامسونگ، از پردازنده 4 هسته ای بهره می برد که این پردازنده سرعت عملکرد دستگاه و وب گردی را تا 3 برابر مدل های پیشین افزایش داده است. این پردازنده 4 هسته ای موجب بهبود عملکرد دستورات صوتی و حرکتی جدید تلویزیون هوشمند سامسونگ نیز شده است.
 
طراحی فوق باریک مدل F8880 خود زیبایی خاص خود را داشته و تقریبا همان طرحی است که تلویزیون های مدل های سال 2012 را بسیار مشهور کرده بود. برای پایه مدل F8880 نیز طرح جدیدی ارائه شده که بسیار جذاب و زیباست که طراحی هلال نیمه ماه در آب را در ذهن تداعی میکند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.