بازی

فناوری اطلاعات

August 16, 2013
19:41 جمعه، 25ام مردادماه 1392
کد خبر: 56806

کودکان و نوجوانان در جشنواره گیم تهران به صف شدند

علاقه وافر کودکان و نوجوانان برای رقابت با همسالان خود در محیطی شاد و سالم که در سومین نمایشگاه بازیهای رایانه ای فراهم شده، به قدری اوج گرفته که بزرگترها مجبور هستند ساعتها در گوشه از نمایشگاه به انتظار بنشینند.
 
بر اساس اعلام معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، رقابت کودکان و نوجوانان به بازیهای رایانه ای محدود نمی شود و بسیاری از آنها ساعتها در صف غرفه تیراندازی منتظر می‌مانند تا بخت خود را در هدف گیری و نشانه رفتن دقیق سیبل امتحان کنند.
 
در گوشه دیگری از غرفه بازی و سرگرمی که بخش قابل توجهی از فضای شبستان مصلای امام خمینی را به خود اختصاص داده است، میزهای مینی بال برقرار است و دهها پسربچه گرداگرد آن جمع شده اند تا به نوبت با هم رقابت کنند.
 
این بخش از نمایشگاه بازیهای رایانه ای به گروه سنی خاص تعلق ندارد و به همین خاطر است که بزرگترها نیز در بخشهای مختلف آن از تیراندازی با کمان گرفته تا فوتبال دستی و دیگر سرگرمی ها مشارکت می کنند.
 
بخش بازیهای رایانه ای و بویژه کنسولهای حرکتی را می توان از دیگر بخش های پرطرفدار دانست که شرکتهای عرضه کننده این محصولات با قرار دادن تلویزیونهای بزرگ و جدیدترین کنسول های حرکتی سعی می کنند نظر بازدیدکنندگان را برای خرید این محصولات جلب کنند. بیشتر بازیهای پرطرفدار این بخش هم مسابقات اتومبیلرانی، بوکس و دیگر ورزشهای رزمی است که به موفقیت در این بازی ها بیش از هر چیز به تحرک کاربر و خلاقیت ذهنی او بستگی دارد.
 
بخش مهمی از غرفه بازی و سرگرمی ویژه بازیهای دو نفره کاربران است که می توان به مسابقات فوتبال اشاره کرد که هیجان و فریاد کودکان و نوجوانان بر جذابیت آن افزوده است؛ استقبال بازدیدکنندگان نوجوان از این بخش از نمایشگاه و معطلی چند ساعته والدین آنها سبب شده تا بزرگترها ترجیح دهند در گوشه دیگری از روی صندلی ها استراحت کنند تا شاید غریزه هیجان در کودکانشان فروکش کند.
 
هرچه هیجان بازیهایی که در کنسول ها عرضه شده بیشتر باشد، بچه ها نیز با اشتیاق بیشتری دور آن جمع می شوند و به تبع آن صفهای طولانی تری هم تشکیل می شود.
 
غرفه سرگرمی و بازی سومین نمایشگاه بازیهای رایانه ای به کودکان و نوجوانان پسر تعلق دارد و دست اندرکاران نمایشگاه بخش ویژه ای را برای کاربران دختر طراحی کرده اند تا بستری برای بروز هیجانات و شور و اشتیاق آنها باشد.
 
در مجموع غرفه سرگرمی و بازی نمایشگاه سوم بازیهای رایانه ای را می توان پرمخاطب‌ترین بخش نمایشگاه هر سال دانست؛ جایی که کاربران اجازه می‌یابند به همراه همسالان خود در فضایی مجازی به رقابت بپردازند و یکدیگر را در احساسات هم شریک کنند.
 
حضور شرکتهای عرضه کننده بازی های رایانه ای اعم از داخلی و خارجی در این بخش نیز بر اهمیت و مخاطب آن افزوده است. این شرکتها که پس از دریافت مجوز از نهادهای نظارتی ذی ربط، بازیهای خارجی را عرضه می کنند، فرصت خوبی یافته اند تا بر میزان فروش خود بیافزایند.
 
به گفته مسوولان غرفه‌ها، بازی های حادثه ای همچنان در صدر فروش بازی های رایانه ای اعم از داخلی و خارجی قرار دارند و رتبه بعدی از آن بازیهای ماجراجویانه است.
 
سومین نمایشگاه بازیهای رایانه‌ای تهران تا 26 مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.