بازی

فناوری اطلاعات

August 17, 2013
22:50 شنبه، 26ام مردادماه 1392
کد خبر: 56825

اکس باکس وان قفل منطقه‌ای ندارد

مایکروسافت پس از چندین روز شایعه که کنسول اکس باکس وان دارای قفل منطقه‌ای است زبان گشود و اعلام کرد چنین چیزی صحت ندارد.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کنسول خانگی نسل هشتمی مایکروسافت یعنی اکس باکس وان، قفل منطقه‌ای نخواهد داشت که این موضوع می‌تواند برای طرفداران و دوست‌داران این کنسول بازی آمریکایی خبر مسرت بخشی باشد.
 
چند روز پیش شایعه شد که در اکثر کشورهای اروپایی، عرضه‌ی این کنسول به تعویق افتاده و به سال 2014 موکول شده در حالی که همین کنسول در آمریکا و کشورهای درجه یک اروپایی در همان نوامبر سال 2013 منتشر می‌شود و کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی هم باید در سال 2014 منتظر این کنسول باشند. از طرفی دیگر رقیب اصلی این کنسول یعنی پلی استیشن 4 احتمالا در تمامی مناطق در سال 2013 منتشر شود.
 
این شایعه پس از درز اطلاعات تائید شد و طرفداران این کنسول در کشورهای درجه دو و سه (از نگاه مایکروسافت) را اندکی نگران کرد. اما پس از آن نیز تائید شد که این کنسول قفل منطقه‌ای نخواهد داشت. فرض مثال کنسولی که قفل منطقه‌ای داشته باشد اگر در انگلستان خریداری شود، فقط بازی‌های همان کشور را اجرا می‌کند و از همان آدرس ip می‌توان به انجام بازی آنلاین پرداخت و مشکلاتی از این قبیل اما مایکروسافت خبر داد که اگر در کشورهایی همچون دانمارک، سوئیس و … زندگی می‌کنید اگر بخواهید می‌توانید از هفت کشور مورد تائید انگلستان، ایرلند، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، اتریش و فرانسه کنسول خود را در سال 2013 خریداری کنید و مشکلی از قبیل اجرای بازی‌ها و آنلاین بازی کردن نداشته باشید.
 
با توجه به اینکه خاور میانه و به طور کلی آسیا (حتی ژاپن) از نگاه مایکروسافت در مراحل بعدی قرار گرفته، می‌توان خوشحال بود که برای تجربه‌ی اکس باکس وان لازم نیست 6 ماه یا حتی اندکی بیشتر منتظر ماند. گرچه با اندکی اختلاف زمانی، این کنسول در مناطق آسیایی و خاورمیانه هم منتشر می‌شود و می‌توان این کنسول را با قیمتی منطقی‌تر تهیه نمود.
 
اکس باکس وان در نوامبر امسال در آمریکای شمالی و 7 کشور اروپایی به همراه کنترلر حرکتی کینکت 2.0 با قیمت 500 دلار عرضه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.