اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

August 19, 2013
21:21 دوشنبه، 28ام مردادماه 1392
کد خبر: 56865

سرعت اینترنت شهرهای بزرگ چین گیگابیتی می‌شود

به عنوان بخشی از تلاشهای گسترش پهنای باند در میان خانواده های چینی ، این کشور در نظر دارد تا سال 2020 به شهرهای بزرگ خود اینترنت گیگابیتی ارائه کند.
 
 
دولت چین هدف تازه عرضه اینترنت گیگابیتی را در استراتژی جدید پهنای باند خود مشخص کرده است.
 
تا سال 2020، سرعت اینترنت در مناطق شهری چینی باید به 50 مگابیت در ثانیه (Mbps) رسیده و در مناطق روستایی به 12 مگابیت در ثانیه برسد.
 
علاوه بر این، خدمات اینترنت گیگابیتی که به 1000 مگابیت در ثانیه می رسد در اکثر شهرهای توسعه یافته چین عرضه می شود.
 
براساس اطلاعات گزارشی که توسط بخش فناوریهای آکامی منتشر شده، چین دارای بزرگترین جمعیت اینترنتی جهان است که تعداد کاربران آن تقریبا به 600 میلیون نفر می رسد. اما متوسط سرعت اینترنت در این کشور در حال حاضر به 1.7 مگابیت در ثانیه می رسد که این رقم چین را عقب تر از همتایان آسیایی خود قرار می دهد.
 
برای مثال، کره جنوبی دارای سرعت 14 مگابیت در ثانیه است، درحالی که سرعت اینترنت ژاپن به 11.7 مگابیت در ثانیه می رسد. در آمریکا سرعت متوسط اینترنت 8.6 مگابیت در ثانیه است.
 
چین قصد دارد با عرضه پهنای باند به 400 میلیون خانواده تا سال 2020 این وضعیت را تغییر دهد.
 
درحال حاضر این کشور شبکه 3G و 4G را برای 85 درصد از جمعیت خود فراهم کرده است و تنها 27 درصد از مشتریان چینی تلفن همراه در شبکه های سریع تر 3G استفاده می کنند.
 
پس از آن که دولت چین اعلام کرد که قصد دارد یک برنامه محرک برای ارتقای پیشرفتها در صنعت فناوری اطلاعات خود راه اندازی کند، استراتژی پهنای باند این کشور نیز اعلام شد. این برنامه محرک نه تنها فروش داخلی تلفنهای هوشمند و رایانه های شخصی را ارتقا می دهد بلکه محرک سرمایه گذاری در شرکتهای فناوری اطلاعات این کشور خواهد بود.
 
در عین حال این کشور در نظر دارد اواخر سال جاری مجوزی برای شبکه های تجاری 4G صادر کند، انتظار می رود که سرعت شبکه های 4G نیز به بیش از 100 مگابیت درثانیه برسد.
 
چین پیش از این برای افزایش سرعت اینترنت کشور تعیین هدف کرده بود. در سال 2011 مقامات این کشور در پی افزایش قیمت دسترسی به اینترنت، تحقیقات ضد انحصاری را علیه فراهم کنندگان پهنای باند دولتی یعنی تلکام و یونیکام چین آغاز کردند و در مقابل این دو شرکت متعهد شدند که سرعت اینترنت مشتریان خود را افزایش دهند و قیمت را پایین نگاه دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.