بازی

فناوری اطلاعات

August 21, 2013
18:46 چهارشنبه، 30ام مردادماه 1392
کد خبر: 56888

نمایشگاه گیمزکام آلمان به زودی شروع خواهد شد/تاریخ عرضه پلی استیشن 4 مشخص می شود

هر ساله اواسط ماه آگوست و اواخر مرداد ماه، نمایشگاه بزرگی در شهر کلن آلمان با نام GamesCom برگذار می شود که از نظر اعتبار، پس از Electronic Entertainment Expo یا به اختصار E3، مهم ترین رخداد دنیای بازی های ویدئویی خواهد بود.
 
به گزارش گروه بازی های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نمایشگاه گیمزکام که امسال هم مانند سال های گذشته در کلن آلمان برگذار می شود از 21 آگوست شروع خواهد شد و تا 25 همن ماه ادامه خواهد داشت اما پیش از شروع رسمی این رویداد بزرگ دنیای بازی، شرکت های بزرگ این صنعت کنفرانس هایی برگذار می کنند.
 
امسال دو شرکت سونی و الکترونیک آرتز به مانند سال های گذشته کنفرانس خبری بزرگی تشکیل داده اند که به شکل مستقیم از شبکه های اینترنتی مختلف از جمله twitch.tv پخش می شود. گفته شده که بازی های بسیاری در این کنفرانس ها نمایش داده می شود که تعدادی از آن ها به طور کلی برای اولین بار به عموم مردم نشان داده می شود.
 
کنفرانس های الکترونیک آرتز و سونی به ترتیب ساعت 18:30 و 21:30 سه شنبه شب به طور مستقیم پخش خواهد شد. سونی اعلام کرده که تاریخ عرضه کنسول پلی استیشن 4 را در کنفرانس خود اعلام خواهند کرد و در مورد نقشه هایشان برای عرضه رسمی این کنسول صحبت خواهند کرد. این نقشه ها شامل قیمت کنسول در مناطق مختلف و تاریخ عرضه آن ها می شود. احتمال می رود پلی استیشن 4 در تمامی مناطق در سال 2013 منتشر شود و تنها کشور ژاپن و مردمانش، خانه سونی، باید اندکی بیشتر منتظر بمانند و در ماه اول سال 2014 شاهد عرضه این کنسول باشد.
 
گفتنی است که مایکروسافت نیز کنفرانسی اختصاصی برگذار کرده که نمایش عمومی نداشته است. مایکروسافت در این کنفرانس از بازی های جدیدی برای کنسول جدیدش یعنی اکس باکس وان رونمایی کرده است. هنوز به طور کلی اخبار این مراسم منتشر نشده اما خبرنگاران داخل سالن نمایش از بازی های نشان داده شده بسیار شگفت زده به نظر می رسند.
 
نمایشگاه گیمزکام آلمان از فردا، چهارشنبه 30 مرداد شروع خواهد شد و تا سوم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.