تلفن همراه

فناوری

August 22, 2013
9:21 پنجشنبه، 31ام مردادماه 1392
کد خبر: 56904

ساخت نخستین پنل ال‌سی‌دی Quad HD برای اسمارت‌فون‌های ال‌جی

تجربه تماشای تصاویر با کیفیتی بی‌نظیر در نمایشگرهای بزرگتر اسمارت‌فون‌ها برای کاربرفراهم شد.
 
LG Dispaly، یکی از نوآوران پیشگام در صنعت ساخت فناوری صفحه‌نمایش‌ها امروز خبر از ساخت نخستین پنل ال‌سی‌دی Quad HD AH-IPS برای گوشی‌های هوشمند را اعلام کرد. این پنل با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل و تراکم پیکسل  ۵۳۸ پیکسل در اینچ (ppi)، در میان نمایشگرهای موبایل که تا به امروز ساخته و تولید شده‌اند، از بالاترین کیفیت تصویر و تراکم پیکسل برخوردار بوده و بازتابی از آن چیزی است جهان پس از پنل‌های فول اچ‌دی اسمارت‌فون‌های فعلی بازار، به خود خواهد دید و در عین حال، از روند رو به رشد ساخت نمایشگرهای بزرگتر برای گوشی‌های تلفن همراه حکایت دارد.
 
LGD-QHD-Panel_11
 
بنابر اظهارات دکتر Beyong-koo Kim، نائب رئیس و مدیر گروه توسعه فناوری اطلاعات و موبایل LG Display، “این شرکت، که در سال ۲۰۱۲ با معرفی نخستین پنل نمایشگر فول اچ‌دی برای اسمارت‌فون‌ها لقب پیش قراول بازار گوشی‌های هوشمند با کیفیت تصویر عالی را به خود اختصاص داد، بار دیگر، بستر تازه ای برای کاربرد موفقیت‌آمیز فناوری QHD فراهم کرده است. به این ترتیب، LG Display همچنان به توسعه استانداردهای جدید در زمینه ایجاد کیفیت تصویر برای موبایل‌ها ادامه داده و بر بازار نمایشگرهای گوشی‌های تلفن همراه حکمرانی خواهد کرد.”
 
پنل Quad HD که مخصوص اسمارت‌فون‌ها طراحی شده است، تصاویر را با وضوح بیشتر و کیفیت تصویری ۴ برابر نمایشگرهای اچ‌دی (با رزولوشن ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل) به تصویر می‌کشد. در نتیجه رنگ‌ها واضح‌تر از همیشه چشم کاربر را نوازش خواهند داد و کنتراست و تیزی و دقت تصویر نیز در مقایسه با نمایشگرهای فعلی گوشی‌های تلفن همراه بهبود قابل توجهی پیدا کرده است.
 
به لطف این پیشرفت فناوری کاربران از تماشای تصاویری که به جرات می‌توان گفت به همان سرزندگی و جاری بودن زندگی هستند، لذت خواهند برد، حتی زمانی که در گوشی‌های هوشمندشان تصاویر بلوری را تماشا می‌کنند.
 
این پنل جدید از بالاترین میزان تراکم پیکسلی برخوردار است. کاربر می‌تواند بدون نیاز به چرخاندن گوشی، از صفحات وب به صورت تمام صفحه – درست به خوبی همان چیزی که در کامپیوتر می‌تواند ببیند – لذت ببرد؛ دقیقا برخلاف نمایشگرهای فول اچ‌دی فعلی – که فقط سه چهارم یک تصویر تمام صفحه را نمایش می‌دهند. حتی زمانی که صفحه را بزرگ می‌کنیم، کاربر تصویر دفرم و بدشکل نشده و همچنان واضح و دقیق است.
 
این پنل و حاشیه هایش به ترتیب ۱٫۲۱ و ۲٫۱ میلی‌متر ضخامت دارند، در نتیجه، به عنوان ظریف‌ترین و باریک‌ترین پنل طراحی شده شناخته می‌شود و ضخامتش در مقایسه با نمایشگر فول اچ‌دی ۵٫۲ اینچی که ماه گذشته از سوی ال‌جی به بازار عرضه شد، ۱۲ درصد کمتر است.
 
پنل فوق به لطف لایه پلی سیلیکون و کم حرارت (LTPS) که  در ساخت آن به کار رفته است، روشنایی تصویر فوق‌العاده بالا (۴۳۰nit) و سرعت انتقال بیشتر و اندازه واگرایی در آن بزرگتر است.
 
بنابر پیش‌بینی شرکت تحقیقاتی Displaysearch، از آنجاکه نمایشگرهای بزرگتر، با کیفیت تصویر بالاتر و کم مصرف‌تر کلید رقابت‌های مدل برتر را در دست دارند، انتظار می‌رود نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند مبتنی که از فناوری LPTS نیز بهره‌مندند، طی سال آینده رکورد فروش ۷۶۵ میلیون دستگاه را به نام خود ثبت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.