August 22, 2013
9:24 پنجشنبه، 31ام مردادماه 1392
کد خبر: 56906

مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال چه چیزی را تکذیب کرد؟

خبرگزاری موج نوشت: هفته گذشته خبری مبنی بر تشکر 40 رسانه ی دیجیتال برتر کشور از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر برپایی بخش ناشران الکترونیک بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منتشر شد که این خبر با واکنش تعجب برانگیز مرکز توسعه ی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مواجه شد.
در حالیکه بیانیه ی مرکز توسعه ی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاکی از آن است که علت واکنش سوال برانگیز مرکز مورد اشاره نسبت به نامه ی رسانه های دیجیتال به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار گلایه ی برخی رسانه های دیجیتال در خصوص نحوه برگزاری بخش رسانه های دیجیتال نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است، علت واکنش حیرت برانگیز مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال نسبت به نامه ی مذکور تنها از طریق مطالعه دقیق بیانیه ی همان مرکز قابل فهم است.
چرا که در اخبار منتشر شده از طریق رسانه های جمعی در ارتباط با نامه ی رسانه های دیجیتال برتر کشور به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچگونه اشاره ای به انتقاد رسانه های دیجیتال برتر کشور نسبت به نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نشده است و تنها از عملکرد مناسب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی بخش ناشران الکترونیک بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تقدیر شده است.
بنابراین، بیانیه ی مرکز توسعه ی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گویای نگرانی مرکز مذکور از بروز تغییرات و جابجایی در مدیریت مرکز توسعه ی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال است که با دفاع ناشیانه آن مرکز همراه شده است. شنیده ها حاکی از آن است که مهندس قاسم رحیمی گزینه ی احتمالی برای تصدی ریاست مرکز توسعه ی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال است. قاسم رحیمی از فعالان فناوری اطلاعات و مسئول بخش فناوری اطلاعات رسانه ی دولت و فعال ستادهای مردمی دکتر حسن روحانی بوده است که در هفته ی گذشته در گفت و گو با رسانه های جمعی از عملکرد مرکز توسعه ی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در دولتهای نهم و دهم به نحو گسترده انتقاد کرده است.
از سوی دیگر بیانیه مرکز توسعه ی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال دارای ایرادات فاحش دیگری نیز می باشد از آن جمله اشاره به بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است در حالیکه تا کنون تنها بیست و یک دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شده است. همچنین اشاره به اعتراض رسانه های دیجیتال نسبت به خبر منتشر شده در رسانه ها از دیگر ایرادات بیانیه منتشر شده توسط مرکز توسعه ی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال است. در حالیکه اسناد منتشر شده توسط آن مرکز، اخبار رسانه های جمعی مبنی بر تقدیر 40 رسانه ی دیجیتال برتر کشور از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را نقض نمی کند.
لازم به ذکر است پیش از این برخی چهره های فعال در عرصه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از کوتاهی آن مرکز نسبت به پیگیری نامه های ارجاع شده از سوی نهاد ریاست جمهوری و حوزه وزارتی انتقاد کرده کرده بودند که با دفاع غیر حرفه ای مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و متهم ساختن پیشنهاد دهندگان طرح های ملی و بین المللی مورد تایید معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری همراه شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.