اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 24, 2013
9:13 شنبه، 2ام شهریورماه 1392
کد خبر: 56979

هر پالس تلفن ثابت همچنان ۵۸.۷ ریال محاسبه میشود: مخابرات دستور وزیر را اجرا نمی‌کند

tci logo.jpg

دنیای اقتصاد نوشت: در حالی که هفته گذشته و همزمان با شروع کار محمود واعظی، وزیر جدید ارتباطات، وی دستور به توقف موقتی افزایش تعرفه تلفن ثابت و همراه داده بود، اما شرکت مخابرات اعلام کرده است که مشترکان تلفن ثابت در استان‌هایی که پیش از 29 مرداد همکد شده‌اند، نباید توقع بازگشت تعرفه داشته باشند.
 
 یعنی در استان‌های همکدشده تا پیش از این دستور، همان تعرفه سابق یعنی 7/58 ریال دریافت خواهد شد. روز 29 مرداد معاون شرکت مخابرات ایران از دریافت ابلاغیه رگولاتوری مبنی بر توقف همکدی خبر داد و گفت: در اجرای همکدی در سایر استان‌ها با توجه به ابلاغیه رگولاتوری، فعلا دست نگه داشته می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، اگر مخابرات استانی را همکد کند (حذف کدهای بین‌شهری) می‌تواند ماهانه 900 تومان آبونمان (اشتراک همکدی) بگیرد و باید تعرفه هر پالس را به 7/44 ریال بازگرداند. مخابرات نیز با پیروی از بخش اول این مصوبه در ازای اجرای همکدی در هر استان، مبلغ 900 تومان آبونمان ماهانه از مشترک اخذ می‌کند، اما بخش دوم مصوبه را اجرا نمی‌کند. زیرا معتقد است تعیین قیمت خدمات انحصاری به عهده شورای رقابت است که تعرفه پالس یکی از مصداق‌های آن است. بنابراین بازگشت تعرفه هر پالس به 7/44 ریال را باور ندارد. در نتیجه مصوبه شورای رقابت و تعرفه هر پالس 7/58 ریال این شورا را اجرا می‌کند.
 
در هر حال، دو برداشت از دستور وزیر جدید وجود دارد، نخست اینکه به مخابرات ابلاغ شده تا دریافت آبونمان 900 تومانی و اعمال تعرفه 7/58 ریالی پالس تلفن ثابت در استان‌های همکد شده را متوقف کند که شامل استان‌هایی که پیش از این همکد شده بودند، نیز می‌‌شود. برداشت دوم این است که دستور وزیر به مخابرات ابلاغ شده تا از این پس استانی را همکد نکند و در نتیجه از این پس در استان جدیدی آبونمان 900 تومانی را نگیرد و تعرفه را به هر پالس 58/7 ریال افزایش ندهد.داوود سخنگوی مخابرات، معاون شرکت مخابرات نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری  فارس در این خصوص گفته است که فعلا دیگر مخابرات همکدسازی را در استان جدیدی اجرا نخواهد کرد و در نتیجه آبونمان ماهانه 900 تومانی که مشروط به اجرای همکدی بود، نیز در استان جدیدی اخذ نخواهد شد. سخنگوی مخابرات همچنین تاکید کرده که یکسان‌سازی کدهای مخابراتی تاکنون در استان‌های تهران، البرز، قم و مرکزی اجرا شده و نرخ مکالمات در این استان‌ها با پالس 7/58 ریال محاسبه خواهد شد. به این ترتیب رویکرد شرکت مخابرات، توقف اجرای همکدی در استا‌ن‌های جدید است؛ ضمن اینکه در تمام استان‌های همکد شده (به دلیل اینکه قبلا همکد شده بودند) همچنان آبونمان 900 تومانی و تعرفه 7/58 ریالی اخذ خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.