اپراتورها

امنیت

تلفن همراه

August 25, 2013
10:55 یکشنبه، 3ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57013

اپراتورهای مخابراتی اروپا موظف به افشای حملات هکری شدند

با اجرایی شدن مصوبه تازه اتحادیه اروپا سرویس دهندگان اینترنتی و اپراتورهای مخابراتی در این قاره از این پس موظف به افشای حملات هکری شناسایی شده هستند.
 
به گزارش فارس به نقل از اینفو سکیوریتی، حملات شناسایی شده و موارد سرقت اطلاعات باید حداکثر ظرف 24 ساعت پس از وقوع گزارش شوند تا برای مقابله با آنها اقدامات لازم صورت بگیرد. هدف از اجرای این طرح تقویت توانایی دفاع سایبری در برابر حملات سایبری عنوان شده است.
 
طرفداران این قانون می‌گویند پنهان کاری سرویس‌دهندگان اینترنت و اپراتورهای مخابراتی موجب می‌شود تا آسیب‌پذیری‌های موجود در شبکه‌های رایانه ای و نرم‌افزارهای مختلف شناسایی نشود. اما اگر به سرعت در مورد هر حمله سایبری اطلاع‌رسانی شفاف صورت بگیرد مقابله با مشکلات موجود دراین زمینه نیز ساده‌تر می‌شود.
 
بر طبق این قانون جدید مواردی که باید گزارش شوند از هرگونه سرقت اینترنتی تا تلاش برای دسترسی غیرمجاز به اطلاعات و داده های خصوصی شهروندان را در بر می گیرد. البته پیش از این نیز گزارش دادن موارد یاد شده در کشورهای اروپایی اجباری بود. اما الزامی به این کار در عرض 24 ساعت وجود نداشت.
 
برخی شرکت‌های امنیتی مانند ترندمیکرو و اف – سکیور که منتقد این قانون هستند می‌گویند اگر چه طراحان قانون یاد شده نیت خوبی دارند اما تضمینی وجود ندارد که این قانون به درستی و دقت اجرا شود. آنان همچنین هشدار می‌دهند که با افشای زودهنگام حملات هکری فرصتی برای شرکت‌های تجاری و موسسات دولتی باقی نمی‌ماند تا اقدامات دفاعی لازم را انجام داده و حفره‌های امنیتی موجود را رفع کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.