تلفن همراه

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

August 26, 2013
19:56 دوشنبه، 4ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57048

تا دوسال دیگر میتوانید با یکبار شارژ اسمارت فونتان چندهفته از آن استفاده کنید

به تازگی یک نوع فناوری جدید برای حافظه‌های رم معرفی شده است که برای ذخیره داده از شیوه کاملا متفاوت استفاده می‌کند. چرا باید این نوآوری برای شما مهم باشد؟ ساده است: فناوری جدید Crossbar باعث می‌شود تلفن هوشمندتان در سال ۲۰۱۵ یک ترابایت حافظه داشته باشد و به‌ویژه اگر با سایر نوآوری‌‌های مربوط به تلفن‌های هوشمند ترکیب شود، با تنها یک بار شارژ مدت زمان بسیار بیشتری برایتان کار خواهد کرد.
 
 
وبلاگینا به نقل از fastcompany نوشت: استارتاپ تراشه Crossbar نامش را پس از طراحی فناوری رم غیرهادی از این محصول گرفته است. این رم از میله‌های ضخیم رسانا که روی هم قرار گرفته و در یک الگوی ضربدری پیچیده روی قطعه کوچکی از سیلیکون جای گرفته‌اند، ساخته شده است. شیوه حقیقی عملکرد این حافظه با فناوری حافظه‌ای که هم‌اکنون در حال استفاده روی تلفن هوشمند شماست خیلی متفاوت است و با وجود اینکه فناوری فلش اوج چندین دهه تحقیقات و توسعه است، به سادگی در مقابل سیستم Crossbar شکست خورده است.
 
فناوری RRAM آن یک ترابایت حافظه غیر فرار (داده‌ها حتی با ایجاد مشکل برای باتری حفظ خواهند شد) را روی یک تراشه نیمه‌رسانا که اندازه آن تقریبا نصف اندازه تراشه‌ها در حافظه فلش هستند ذخیره می‌کند، بدین معنا که اندازه این تراشه‌ها با ابعاد تراشه‌های موجود در تلفن‌های هوشمند فعلی سازگار است. به علاوع RRAM می‌تواند با سرعتی ۲۰ برابر بیش‌تر از حافظه فلش اطلاعات ذخیره‌شده را بخواند و گفته می‌شود عمر این تراشه از رقیبش که با مرور زمان و با استفاده مداوم از مداراتش کند می‌شود، ۱۰ برابر بیشتر است. به علاوه می‌گویند این تراشه برای انجام عملیات خواندن و نوشتن داده ۲۰ برابر کمتر باتری مصرف می‌کند.
 
این رویاپردازی و یا تحقیقات پیش از ابداع محصولی که تا تولیدش سال‌ها راه باشد نیست: Crossbar می‌گوید می‌تواند با استفاده از نسل تراشه‌ها با ساختار تعدیل نشده فعلی، دستگاه‌های کارآمد بسازد. ابداعات اخیر در طراحی صفحه نمایش، پردازنده موبایل و طراحی بی‌سیم، فناوری باتری و حتی فناوری سلول‌های خورشیدی شفاف می‌توانند به سادگی با سیستم RRAM تلفیق شوند و موجب ساخت تلفن‌های هوشمندی با قابلیت مصرف باتری کمتر شوند. در حالی که مدت زمان نگهداری باتری میانگین در تلفن‌های هوشمند تنها یک روز پیش از نیاز به شارژ مجدد است، شواهد امر حاکی از آن است که در چند سال آینده فناوری پیشرفت خواهد کرد و تنها با یک‌بار شارژ باتری، تلفن‌‌های هوشمند روزها کار خواهند کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.