اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 27, 2013
10:58 سه شنبه، 5ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57065

رگولاتوری: پیوست فرهنگی رایتل تدوین شد

rightel1.jpg

مدیر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تنظیم و تدوین پیوست فرهنگی اپراتور سوم تلفن همراه – رایتل- برای ارائه به شورایعالی فضای مجازی خبر داد.
 
جهانگیر اسدی در گفتگو با مهر، درباره آخرین وضعیت تدوین پیوست فرهنگی خدمات اپراتور سوم تلفن همراه که از جمله وظایف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از سوی شورایعالی فضای مجازی اعلام شده بود اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیوست فرهنگی خدمات نسل سوم تلفن همراه این اپراتور را تدوین کرده و به مرکز ملی فضای مجازی ارسال کرده است.
 
وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی خدمات نسل سوم اپراتور رایتل در معاونت بررسی فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تدوین شده است در مورد مجوز ارائه خدمات تماس تصویری این اپراتور گفت: براساس وظیفه ای که به رگولاتوری محول شده بود تدوین و تنظیم پیوست فرهنگی در دستور کار قرار گرفت اما تصویب نهایی و اجازه صدور مجوز برای ارائه این خدمات باید از سوی شورایعالی فضای مجازی صادر شود.
 
به گزارش مهر، راه‌اندازی سرویس مکالمه تصویری در نسل سوم اپراتور تلفن همراه از سال گذشته متوقف شده و برخی مراجع تقلید درباره حرام بودن سیستم انتقال تصویر از طریق موبایل، فتوا دادند.
 
براین اساس تدوین پیوست فرهنگی ارائه این خدمات در کشور در دستور شورایعالی فضای مجازی قرار گرفت و این شورا به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تدوین این سند ماموریت داد.
 
اواخر خردادماه امسال محمد حسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دهم برای تدوین این پیوست فرهنگی قرار داد سه جانبه ای با با حوزه علمیه قم و دانشگاه علامه طباطبایی امضا کرد.
 
در همین حال شورایعالی فضای مجازی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواست تا با همکاری اپراتور سوم موبایل تدوین پیوست فرهنگی را برعهده گیرند و مقررات حاکم بر ارائه این خدمات را با درنظر گرفتن مباحث فرهنگی تدوین کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.