اپراتورها

تلفن همراه

August 28, 2013
21:33 چهارشنبه، 6ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57072

1818 کرمان به کما رفت

در دوره جدید پرداخت قبوض تلفن ثابت از طریق سامانه 1818 شهروندان کرمانی به دلیل اختلال درگاه پرداخت یکی از بانک‌های کشور با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند.
 
 
به گزارش فارس از کرمان، سامانه پیام‌رسان 1818 از سال 84 به منظور پرداخت غیرحضوری قبوض تلفن ثابت، اطلاع از وضعیت صورتحساب شش دوره قبل و آخرین دوره و نیز ریز مکالمات میان دوره و آخرین دوره مشترک راه‌اندازی شد که از طریق کارت‌های عضو شتاب صورت می‌گیرد.
 
پس از اینکه در میان مشترکان این سامانه جای خود را باز کرد، شرکت مخابرات از توزیع قبض‌های تلفن به درب منازل مشترکان خودداری کرد.
 
سامانه 1818 در استان کرمان از بهمن ماه 89 کار خود را آغاز کرد و شهروندان کرمانی نیز برای پرداخت قبوض خود پس از قطع شدن تلفن با بهره‌گیری از این سامانه به پرداخت قبض خود اقدام می‌کنند.
 
در حال حاضر دو روز است که اختلال در این سیستم برای برخی از مشترکان امکان پرداخت را مختل کرده و در شرکت‌ها و منازل مشکلاتی را فراهم آورده است که ناچار به مراجعه به پست بانک‌ها، مخابرات و سپری کردن زمان طولانی برای وصل شدن تلفن خود هستند.
 
درگاه پرداخت یکی از بانک‌های عضو شتاب مشکل‌ساز شد
 
حمیرا ایزدی کارشناس مسئول فناوری اطلاعات مخابرات استان کرمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بروز اختلال در این سامانه را مربوط به اشکال درگاه یکی از بانک‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: این بانک به تازگی و در دوره جدید به مدار سامانه 1818 مخابرات استان کرمان وارد شده است که مانند سایر بانک‌ها در اوایل با مشکلاتی مواجه است.
 
وی افزود: در این دو روز با مشاهده اختلال از سوی زیرساخت‌های این بانک و مشکل عدم پرداخت از سوی مشترکان دارنده این بانک عضو شتاب مجبور به قطع این بانک از سامانه 1818 شدیم که کاربران می‌توانند عملیات پرداخت را از سایر بانک‌ها انجام دهند.
 
مخابرات استان کرمان مقام نخست را در کشور کسب کرد
 
ایزدی از کسب مقام نخست استان کرمان در کشور از نظر پرداخت درصد وصولی در ایران خبر داد و گفت: تاکنون مشکل خاصی در ارتباط با سامانه 1818 از طریق مخابرات استان کرمان گزارش نشده است و مشکل فعلی مربوط به زیرساخت‌های بانک مربوطه است که مشکل به تهران منعکس شده و منتظر رفع آن هستیم.
 
این مسئول اذعان داشت: مشترکان برای آگاهی از شناسه پرداخت و میزان بدهی تلفن خود می‌توانند علاوه بر سامانه 1818 از سایت www.kermantell.ir استفاده کنند که بدون داشتن هیچ شناسه کاربری امکان مشاهده و پرینت را دارند.
 
قبض تلفن خود را فقط با 1818 پرداخت کنید
 
وی به پرداخت قبوض تلفن ثابت از طریق پست و تلفن بانک، همراه بانک و ATM  اشاره کرد و بیان داشت: البته به غیر از پرداخت با سامانه 1818 بقیه موارد را به مشترک توصیه نمی‌کنیم، زیرا از مزایای این سامانه این است که پس از پرداخت کمتر از دو دقیقه تلفن وصل می‌شود در حالی که از راه‌های دیگر باید 48 ساعت بگذرد و اگر در این مدت مشکل قطعی رفع نشد باید حضوری به مخابرات مراجعه کنند.
 
ایزدی بیان داشت: مشترکان تمامی بانک‌های عضو شتاب با دارا بودن رمز دوم کارت خود می‌توانند به پرداخت قبض با 1818 اقدام کنند و از این بابت مشکلی نیست، زیرا تعاملات مخابرات با سایر بانک‌ها انجام شده است.
 
روزانه 12 هزار قبض تلفن در استان کرمان با 1818 پرداخت می‌شود
 
این مسئول از پرداخت 100 درصدی قبوض تلفن ثابت از سوی شهرستان‌های جنوبی استان کرمان مانند عنبرآباد و منوجان توسط سامانه 1818 خبر داد و ابراز داشت: در استان کرمان به طور متوسط روزی 12 هزار قبض از طریق این سامانه پرداخت می‌شود.
 
به گزارش فارس، این بانک مشکل‌ساز در سامانه 1818 استان کرمان یکی از بزرگترین بانک‌های کشور است که بیش از نیمی از شهروندان کرمان دارنده حساب این بانک هستند که در حال حاضر منتظر رفع نواقص زیرساختی از سوی این بانک برای پرداخت قبوض و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه در این گرمای تابستانی هستند.
 
بسیاری از مشترکان متوجه این اختلال سامانه 1818 نشدند و چون پس از وارد کردن شماره کارت این بانک اعلام می‌شود که برای بار دوم و سوم تلاش کنید و در نهایت عدم پاسخگویی را اطلاع می‌دهد، شهروندان همچنان این روند را برای برقراری اتصال تلفن خود انجام می‌دهند.
 
مکاتبات لازم برای رفع این مشکل از سوی مخابرات استان کرمان با این بانک انجام شده است که لازم است تا مسئولان بانک پاسخگو باشند و هر چه سریع‌تر برای رفع این نقص اقدام کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.