امنیت

August 29, 2013
15:07 پنجشنبه، 7ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57084

مراقب سوءاستفاده از اطلاعات محرمانه باشید

رییس پلیس فتای غرب استان تهران در رابطه با سوءاستفاده از قفل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی هشدار داد.
 
سرهنگ نوراللهی به شرکت‌ها، سازمان‌ها و اداراتی که از قفل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای تأمین امنیت داده‌ها و اطلاعات محرمانه خود استفاده می‌کنند، هشدارداد: مراقب سوءاستفاده از این قفل‌ها توسط افراد بزهکار باشند.
 
وی با بیان اینکه اخیراً در برخی موارد مشاهده شده که افراد با انگیزه‌های مختلفی مانند حس انتقامجویی در برخی افراد اخراج شده از شرکت، حس رقابت در افرادی که قصد مستقل‌شدن و تأسیس یک شرکت جدید را دارند یا اهدافی مشابه به آن، اقدام به سرقت اطلاعات شرکت یا سازمان قبلی خود می‌کنند که در اغلب این موارد عدم‌دقت در مدیریت دسترسی به قفل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و سهل‌انگاری نقش مؤثری را ایفا می‌کند.
 
وی ادامه‌داد: افراد بزهکار پس از استقلال یافتن و قطع همکاری با شرکت قبلی، گاهی قفل‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری را همچنان در اختیار داشته یا حداقل به آنها دسترسی دارند که این امر زمینه برای سوءاستفاده از این قفل‌ها برای دسترسی به اطلاعات را فراهم می‌کند.
 
نوراللهی افزود: چه قفل‌های سخت‌افزاری و چه قفل‌های نرم‌افزاری مانند کلید درهای ورود به حریم خصوصی شرکت، سازمان، اداره یا حریم‌شخصی افراد هستند و به همین دلیل مدیریت امنیت آنها بسیار حائز اهمیت است. از این رو به افراد حقیقی و حقوقی توصیه می‌شود همواره مراقبت‌های لازم را در دور نگهداشتن این قفل‌ها از دسترس افراد فاقدصلاحیت یا افرادی که به هر دلیلی قبلاً آن را در اختیار داشته و هم‌اکنون از شرکت یا سازمان جدا شده‌اند و نیازی به آن ندارند، داشته باشند تا جلوی سوءاستفاده افراد بزهکار گرفته شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.