اپراتورها

تلفن همراه

August 31, 2013
19:41 شنبه، 9ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57125

عمیدیان مدعی شد: همراه اول می تواند یکسان سازی شبکه خود را با تعرفه 599 ریال انجام دهد و منظور وزیر فقط تعرفه تلفن ثابت بود

یک وبسایت خبری نوشت: به گفته معاون پارلمانی وزیر ارتباطات، اپرتورهای تلفن همراه طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات مبنی بر تغییر تعرفه مکالمات می توانند مبلغی بین 530 ریال تا سقف 618 ریال برای هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه دایمی بسته به فضای رقابتی خود انتخاب کنند و منظور وزیر ارتباطات در خصوص توقف تغییر تعرفه ها فقط در حوزه تلفن ثابت بوده است.
 
علی اصغر عمیدیان با بیان این مطلب گفت: در بخش تغییر تعرفه های مخابراتی دو بخش وجود دارد یکی در حوزه تلفن ثابت و دیگری در بخش تلفن همراه، اما آنچه که دستور توقف برای آن به منظور بررسی بیشتر صادر شده تنها در بخش همکدی تلفن ثابت بوده است.
 
وی افزود: مدیرعامل همراه اول در رسانه ها اعلام کرده است که طرح یکسان سازی نرخ مکالمات در همراه اول را به منظور جلوگیری از ایجاد شایعات فعلا مسکوت کرده است، که این موضوع لطف ایشان را نشان می دهد، اما از نظر قانونی چنانچه همراه اول قصد اجرای مصوبه یکسان سازی تعرفه تلفن همراه را با تعرفه 599 ریالی که مصوبه هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران است را داشته باشد منع قانونی برای اجرای آن وجود ندارد.
 
هزینه همکدی باید از جیب دولت باشد نه مردم
 
معاون پارلمانی وزیر ارتباطات در خصوص بررسی تعرفه همکدی تلف ثابت گفت: دو رویکرد در این زمینه از نظر وزیر ارتباطات وجود دارد. اول اینکه در صورتی که مخابرات با اجرای مصوبه هیات دولت در خصوص همکدی تلفن ثابت دچار کاهش درآمد شود باید هزینه آن را دولت بپردازد نه اینکه از جیب مردم هزینه طرحی که دولت به بخش خصوصی تحمیل کرده پرداخت شود.
 
وی افزود: نکته دوم که مورد تاکید دکتر واعظی است این است که به نظر می رسد تعرفه افزایش 900 تومانی آبونه منطقی به نظر نمی رسد و مخابرات در این زمینه بیشتر از کاهش درآمدی که دارد سود عایدش می شود که به همین منظور کمیته ای را برای بررسی دقیق این موضوع تعیین کرده اند که به زودی نتایج این بررسی ها اعلام می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.