اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

September 2, 2013
14:48 دوشنبه، 11ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57154

معاون فعلی حقوقی وزارت ارتباطات بازهم مدعی شد: دستور وزیر فقط برای توقف هم‌کدی بود، نه یکسان‌سازی همراه اول

به گفته معاون حقوقی وزیر ارتباطات، دستور وزیر فقط برای توقف طرح هم‌کدی بوده و شامل تعرفه یکسان همراه اول نمی‌شود. وی همچنین گفته اظهارات مخابرات در خصوص ضرر ناشی از همکدی غیرواقعی بوده است.
 
 
به گزارش  فارس موضوع دستور وزیر برای توقف تعرفه‌های مخابراتی دیروز در نشست خبری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد که با پیچیده‌شدن بخشی از موضوع، برخی خبرنگاران قانع نشدند و قرار شد در پایان نشست معاون پارلمانی و حقوقی وزیر ارتباطات که اتفاقا عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران نیز هست درباره  این موضوع بیشتر توضیح دهد و شفاف‌سازی کند.
 
علی‌اصغر عمیدیان در جمع خبرنگاران توضیحاتی را در خصوص دستور وزیر ارتباطات برای توقف تعرفه‌های مخابراتی بیان کرد.
 
معاون پارلمانی و حقوقی وزیر ارتباطات با بیان اینکه طرح همکدی تلفن‌ثابت و یکسان‌سازی همراه اول دو طرح مجزا است، دستور وزیر را در خصوص هر دو طرح تشریح کرد.
 
*دستور وزیر برای توقف همکدی
 
وی در خصوص همکدی تلفن ثابت، گفت: در دولت گذشته به مخابرات اعلام شد که در راستای اجرای مصوبه هیئت دولت برای همکدی استان‌ها، اگر سوئیچ‌های شبکه نیاز به، به روز رسانی دارند یا کاهش درآمدی متوجه شرکت مخابرات است، مدیران مخابرات کار کارشناسی انجام دهند و نتیجه را به رگولاتوری منعکس کنند.
 
عمیدیان ادامه داد: این کار انجام شد و مصادف شد با زمان تغییر وزیران. آقای نامی (وزیر سابق) که به وزارتخانه آمدند تصمیمی گرفتند مبنی بر اینکه «من نمی‌توانم این هزینه را برای مخابرات از دولت تامین کنم. برآورد هزینه را بدهید از روش‌های دیگر برای مخابرات تامین می‌شود» که این روش همان اخذ آبونمان 900 تومانی بود.
 
معاون پارلمانی و حقوقی وزیر ارتباطات ادامه داد: این روش از نظر کارشناسی مخالف‌هایی داشت، از این جهت که به مردم فشار وارد می‌شد. علاوه بر این هزینه‌های زون‌بندی براساس دورترین نقطه برآورد شده بود در نتیجه هزینه‌ها واقعی نبود.
 
وی تصریح کرد: از این رو آقای واعظی دستور دادند که بررسی کارشناسی انجام شود و گفتند که در اجرای طرح دست نگه دارید. چرا از جیب مردم خرج کنیم؟ پس از اینکه هزینه‌ها با کار کارشناسی واقعی شد، مصوبه دولت را اجرا می‌کنیم.
 
*وزیر دستوری برای توقف یکسان‌سازی همراه اول نداده است
 
عمیدیان در بخش دوم سخنان خود در خصوص یکسان‌سازی همراه اول، گفت: یکسان سازی تعرفه همراه اول ربطی به دستور وزیر برای توقف تعرفه‌ها ندارد.
 
معاون پارلمانی و حقوقی وزیر ارتباطات در توضیح بیشتر این مطلب، گفت: یکسان‌سازی تعرفه‌ همراه اول در هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران تصویب شده که همراه اول باید این کار را اجرا کند.
 
وی ادامه داد: بنابراین یکسان‌سازی تعرفه همراه اول باید انجام می‌شد. اما این یکسان‌سازی منافع همراه اول را بدون تغییر قیمت پالس تامین نمی‌کند.
 
عمیدیان گفت: بنابراین دستور وزیر تنها برای توقف همکدی تلفن ثابت است و شامل توقف تعرفه یکسان همراه اول نمی‌شود. اما اکنون مدیرعامل همراه اول اعلام کرده‌اند که اعمال تعرفه 599 ریالی را متوقف کرده‌اند و این کار لطف وی را نشان می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.