بازی

فناوری اطلاعات

گوشی

September 3, 2013
17:24 سه شنبه، 12ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57175

چین میزبان برنامه های مخرب اندروید

بررسی های بلند مدت موسسه AV-Comparative نشان می دهد، درحالی که طی سال های اخیر کدهای مخرب موثر بر گوشی های اندروید به طرز فزاینده ای رشد داشته است، بیش از هفت هزار برنامه خطرناک در فروشگاه های فروش برنامه های جانبی اندروید کشف و شناسایی شده است.
 
 
این پژوهش که از ماه نوامبر سال 2012 شروع شده است و تا ماه می 2013 ادامه داشته است، به بررسی بیش از 20 فروشگاه برنامه های جانبی پرداخته و در نهایت هفت هزار و 175 تروجان ویژه اندروید را کشف کرده است. همچنین تعداد زیادی برنامه مشکوک نیز شناسایی شده است که در صورت اضافه شدن به فهرست بالا رقم بسیار بیشتری خواهد شد.
 
این در حالیست که بیشتر این تروجان ها در فروشگاه های کشور چین میزبانی و از آنجا به سایر نقاط بویژه بازارهای پررونق آسیا گسترش یافته اند.
 
از این رو و به دنبال وجود بازارهای خوب و قابل توجه در کشورهای آسیایی مجال چندانی برای بازارهای اروپایی و امریکایی نمانده و این برنامه ها بسیار کمتر در فروشگاه های این دو قاره توزیع شده و هدف ثانویه این تروجان ها هستند. 
 
موسسه AV-Comparative همچنین در گزارش خود اشاره کرده است که نمی توان نتیجه قطعی گرفت که در این دو قاره هیچ خطری وجود ندارد چراکه انواع مختلف تهدیدات به اندازه کافی در سراسر جهان گسترده شده اند و هر کدام از آنها نیز توانایی سازگاری با پایگاه های مختلف را دارند.
 
براساس گزارش موسسه AV-Comparative علت تفاوت میزان تهدیدات در دو قاره اروپا و آسیا به عوامل مختلفی بر می گردد اما مهمترین دلیل این است که در کشورهای آسیایی بیشتر از سایر کشورها از گوشی های تلفن همراه به عنوان جایگزین کامپیوتر استفاده می شود. در واقع افراد در قاره آسیا اغلب امور بانکی و نقل و انتقالات پولی و مالی خود را از طریق گوشی موبایل انجام می دهند که این مسئله بدون رعایت کلیه جوانب امنیتی بسیار خطرناک است.
 
 
 
Panda Mobile Security
 
از این رو و به دلیل گسترش هرروزه حملات مخرب به گوشی های موبایل بویژه برای آن دسته از افرادی که از گوشی خود تنها برای تماس و یا پاسخ دادن به تماس دیگران استفاده نمی کنند، امری اجتناب ناپذیر است. پس نصب یک آنتی ویروس به منظور حفاظت از اطلاعات شخصی و مقابله با حملات فزاینده نفوذی و هکری بر روی تلفن همراه ضروری است.
 
شرکت پاندا سکیوریتی محصول Panda Mobile Security را ویژه اندروید و برای پاسخ به کلیه نیازهای امنیتی کاربران منتشر کرد. از جمله قابلیت ها و امکانات این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
اسکن از جدیدترین برنامه های جانبی نصب شده بر روی گوشی تلفن همراه
حفاظت در برابر دانلودهای ناخواسته
اسکن کارت SD
بررسی مجوزهای دسترسی برنامه های نصب شده
علاقه مندان به دریافت و نصب نسخه آزمایشی این محصول می توانند به این آدرس مراجعه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.