سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 3, 2013
17:34 سه شنبه، 12ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57179

سری H81 گیگابایت به فن آوری انحصاری AMP-UP مجهز شد

شرکت گیگابایت در راستای تکمیل گستره مادربردهای سری 8 مبتنی بر سوکت LGA 1150 خود، چندی پیش مادربردهای میان رده سری H81 را معرفی نمود که از امکانات نسل چهارم پردازنده های Core اینتل بهره می برند و در عین حال از قیمت متعادل تری نسبت به سری Z87 برخوردار هستند. به طور کلی گیگابایت در طراحی نسل جدید مادربردهای خود سعی بر این داشته که امکانات و قابلیت های پیشرفته را تنها به مادربردهای گران قیمت و High-end اختصاص ندهد و به نوعی محصولات میان رده خود را نیز به این ویژگی ها مجهز کند. از این رو، گیگابایت به تازگی جدیدترین مادربرد از سری H81 خود را معرفی نمود و آن را H81.AMP-UP نامگذاری کرد.
 
از نام این مادربرد پیداست که گیگابایت در طراحی آن از فن آوری پیشرفته صوتی AMP-UP بهره برده که پیش از این در مادربردهای حرفه ای از جمله G1.Sniper 5 از آن استفاده کرده بود. این فن آوری مجموعه ای از چند قطعه سخت افزاری است که هر کدام به نوعی کیفیت، شفافیت و قدرت صدای خروجی از مادربرد را افزایش می دهند. از جمله این بخش ها می توان به کدگشای صوتی ALC898 اشاره کرد که با لایه محافظی از جنس طلا پوشانده شده است تا اختلالات الکترومغناطیسی روی کیفیت کاری آن تاثیر منفی نگذارد.
 
همچنین قابلیت OP-AMP نیز در این مادربرد تعبیه شده که به واسطه آن می توان آمپلی فایرهای موجود روی مادربرد را تعویض کرده و جنس صدای خروجی را به نسبت کاربری های مختلف تغییر داد. ویژگی Gain Boost نیز به کاربران اجازه می دهد تنها با استفاده از یک سوئیچ تعبیه شده روی مادربرد، ضریب تقویت صدا را از 2.5 به 6 برسانند که نتیجه آن افزایش قدرت صدا برای بلندگوها و هدفون های حرفه ای خواهد بود. استفاده از خازن های پیشرفته صوتی ساخت شرکت Nichicon، رابط نویزگیر درگاه های USB تحت عنوان USB DAC-Up و لایه جدا کننده قطعات صوتی از دیگر بخش های مادربرد، از دیگر خصوصیات فن آوری انحصاری AMP-UP گیگابایت می باشند. علاوه بر این، H81.AMP-UP از طول عمر بالایی برخوردار است و از قابلیت های فن آوری Ultra Durable 4 Plus گیگابایت بهره می برد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.