فناوری اطلاعات

September 7, 2013
10:20 شنبه، 16ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57266

وزیر کار: صنعت IT ظرفیت ایجاد ۲میلیون شغل در کشور را دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح خط مونتاژ بوردهای الکترونیکی در یزد گفت: صنعت آی تی ظرفیت ایجاد ۲ میلیون شغل در کشور را دارد.
 
علی ربیعی در مراسم افتتاح خط مونتاژ بوردهای الکترونیکی در یزد اظهار کرد: مطالعات و بررسی هایی که پیش از این توسط کارشناسان دولت صورت گرفت و در صحبت هایی که با رئیس جمهور داشتیم، بر این موضوع تاکید شد که صنعت حوزه میکروپروسسرها می تواند به عنوان صنعت اول کشور فعالیت کند.
وی افزود: این صنعت می تواند در زمینه اشتغال کمک زیادی به کشور داشته باشد وافراد بسیاری را در زمینه های مختلف وارد بازار کار کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در گذشته صنعت خودرو را به عنوان صنعت اول جهان معرفی می کردند اما امروز براساس بررسی های به عمل آمده، صنعت اول جهان صنعت آی تی است.
ربیعی تصریح کرد: بر اساس مطالعات می توان دو میلیون شغل مرتبط با حوزه آی تی و با تکمیل این حوزه در کشور ایجاد کرد.
وی یکی از مهمترین لازمه های تقویت صنعت در کشور را تقویت تعاونی ها دانست و گفت: از مهمترین ویژگی هایی که در تعاونی های یزد مشاهده شد، رابطه خوب بین کارآفرین و افرادی است که در این صنعت مشغول به کار هستند که این ویژگی اول مرهون شخصیت افرادی است که در تعاونی ها فعالیت می کنند و همچنین یکی از مهمترین ویژگی های تشکیل یک تعاونی به حساب می آید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: اقتصاد ایران در صورتی که بتواند کارآفرینی و نخبگی را وارد بازار خود کند، می تواند پیشرفت خوبی داشته باشد.
خط مونتاژ بوردهای الکترونیکی با هزینه ای بالغ بر 14 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 80 نفر توسط شرکت تعاونی پیشگامان عصر ارتباطات و در شهرک صنعتی یزد ایجاد شده است.
این خط زمینه لازم برای ورود شرکت های آی تی به تولید دستگاه های خانگی، اسمارت فون ها، تبلت ها و ستاپ باکس ها را فراهم کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.