تلفن همراه

گوشی

September 8, 2013
23:50 یکشنبه، 17ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57286

ارزش سهام نوکیا 40 درصد افزایش یافت

سهام شرکت نوکیا پس از اعلام خریداری این شرکت توسط مایکروسافت 40 درصد افزایش یافت.
 
به نقل از آشوشیتدپرس، سهام شرکت سازنده‌ تلفن همراه نوکیا با 40 درصد افزایش به 4.14 یورو در هر سهم رسید.
 
مایکروسافت با خرید شرکت نوکیا به قیمت هفت میلیارد و 200 میلیون یورو به دنبال تغییر وضعیت خود از یک سازنده‌ صرف سیستم عامل ویندوز برای کامپیوتر‌های خانگی به یک شرکت همه کاره در زمینه‌ فناوری است.
 
نوکیا که همچنان به عنوان سازنده تجهیزات مخابراتی به فعالیت خود ادامه خواهد داد، تا همین چند سال پیش بزرگترین سازنده تلفن همراه در جهان بود ولی در بازار رقابتی گوشیهای هوشمند برابر غولهایی نظیر اپل، سامسونگ و سونی کم آورد و عرصه را به آنها واگذار کرد.
 
استیو بالمر – رئیس اجرایی مایکروسافت – قصد دارد قبل از بازنشسته شدن در این شرکت، مایکروسافت را همانند اپل به یک شرکت سازنده دستگاههای هوشمند تبدیل کند.
 
نوکیا در سال 2007 حدود 40 درصد بازار تلفن همراه جهان را در اختیار داشت و اکنون سهم این شرکت در بازار گوشی به 15 درصد و در بازار گوشی‌های هوشمند به تنها سه درصد سقوط کرده است.
 
فروش بخش تلفن همراه در کمپانی نوکیا در تاریخ این شرکت اولین تحول قابل توجه محسوب نمی‌شود. نوکیا در تاریخ 148 ساله خود همه چیز از تلویزیون گرفته تا چکمه لاستیکی! فروخته است. اما هضم این اتفاق برای مردم فنلاند حتی در میان آن دسته از سرمایه گذاران که فروش نوکیا را آخرین شانس برای نجات آن می‌دانستند، دشوار است.
 
اما این انتقال برای مایکروسافت یک لحظه سرنوشت ساز به حساب می‌آید. مایکروسافت از فروش سیستم عامل ویندوز، مجموعه نرم افزار آفیس و کنسول بازی ایکس باکس سود زیادی را به جیب می‌زند اما هرگز نتوانسته یک تجارت موفق را در عرصه تلفن همراه به راه بیندازند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.