گوشی

September 9, 2013
0:34 دوشنبه، 18ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57307

اسمارت‌فون رایگان آمازون، کابوس جدید اپل

شرکت آمازون ظاهرا قصد دارد برای پیروزی در رقابت تنگاتنگ اسمارت‌فون،‌ اقدامی بهت‌‌آور انجام داده و قصد دارد اسمارت‌فون خود را که برای عرضه آن مدت‌ها است کاربران را در انتظار گذاشته،‌به صورت رایگان عرضه کند.
براساس گزارش میل‌آنلاین، به نظر می‌آید آمازون در تلاش است رقبای خود را به واسطه ترغیب کردن کاربرانی که به استفاده از آی‌فون و گلکسی با قیمت تقریبی 200 دلار تمایل دارند به استفاده از نسخه‌هایی رایگان از اسمارت‌فون‌ها، از دور رقابت خارج کند.
 
با این‌همه آمازون از کاربران اسمارت‌فون‌های رایگانش می‌خواهد که از خدمات ویژه این شرکت از قبیل آمازون پرایم استفاده کنند که برای استفاده از آنها نیز کاربر باید مبلغی را پرداخت کند. گزارش‌های غیر‌رسمی نیز تایید می‌کنند که آمازون قصد دارد اسمارت‌فون خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهد و حتی اگر کاربران نخواهند از برنامه‌های ویژه آمازون نیز استفاده کنند،‌این اسمارت‌فون رایگان خواهد بود.
 
یکی از منابع نزدیک به شرکت آمازون که هنوز قدم در میدان رقابت اسمارت‌فون‌ها نگذاشته، می‌گوید این شرکت درحال مذاکره با اپراتورهای وایرلس است تا اسمارت‌فون خود را برروی حامل‌های دیگر ارائه دهد. با این‌همه اسمارت‌فون آمازون از طریق وب‌سایت مستقیما به کاربران عرضه خواهد شد.
 
به گفته تحلیل‌گران اجرای چنین طرحی از جانب آمازون نیازمند بررسی جوانب مختلفی از قبیل هماهنگی‌های مالی با تولید‌کنندگان سخت‌افزار اسمارت‌فون است، امری که تحلیل‌گران از عملی بودن آن چندان اطمینان ندارند. اما درصورتی که آمازون موفق شود این برنامه را عملی سازد و یا حتی اسمارت‌فون خود را با قیمت بسیار پایینی عرضه کند، دیگر شرکت‌ها نیز مجبور خواهند شد برای بقا در کارزار اسمارت‌فون در جهان سیاست مشابهی را در پیش بگیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.