تلفن همراه

گوشی

September 13, 2013
23:37 جمعه، 22ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57400

IDC: دوپنجم گوشی‌ها در خاورمیانه هوشمند هستند

مرکز تحقیقاتی IDC در گزارش جدید خود اعلام کرد که دو پنجم تلفن‌های همراهی که در منطقه خاورمیانه مورد استفاده قرار می‌گیرند را گوشی‌های هوشمند تشکیل می‌دهند و همچنان بر محبوبیت آن‌ها افزوده می شود.
مرکز تحقیقاتی IDC بر اساس آخرین گزارش خود اعلام کرد که از هر 5 دستگاه تلفن همراه که در خاورمیانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، دو دستگاه را گوشی‌های هوشمند تشکیل می‌دهند.
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار خ نیوز، مرکز تحقیقاتی IDC در گزارش جدید خود اعلام کرد که دوپنجم تلفن‌های همراهی که در منطقه خاورمیانه مورد استفاده قرار می‌گیرند را گوشی‌های هوشمند تشکیل می‌دهند و همچنان بر محبوبیت آنها افزوده می شود.
 
این مرکز توضیح داد که در فصل دوم از سال جاری میلادی تعداد گوشی‌های هوشمند موجود در این منطقه نسبت به مدت مشابه از سال 2012 میلادی رشد 16.4 درصدی داشته است.
 
بر اساس این گزارش بررسی‌های مرکز تحقیقاتی IDC شامل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به همراه کشور ترکیه و به‌جز کشور مصر بوده است.
 
در گزارش نهایی این مرکز آمده است که نوکیا همچنان بزرگترین تولیدکننده تلفن‌همراه در خاورمیانه است و 45.2 درصد از این بازار را همچنان در دست دارد. همچنین اعلام شد که در فصل دوم سال جاری میلادی سامسونگ با سهم 18.3 درصدی از این بازار، دومین تولیدکننده برتر تلفن‌همراه در خاورمیانه بوده است.
 
البته کارشناسان مرکز تحقیقاتی IDC گزارش دادند که سامسونگ در بخش گوشی‌های هوشمند بیشترین سهم را از بازار موبایلی خاورمیانه در دست دارد و حدود 50 درصد این بازار را در اختیار گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.