تلفن همراه

گوشی

September 15, 2013
9:32 یکشنبه، 24ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57449

نوکیا می‌خواست گوشی آندرویدی بسازد

به تازگی اطلاعاتی درباره تصمیم نوکیا پیش از فروخته شدن به مایکروسافت منتشر شده که حاکی از تصمیم این غول فنلاندی مبنی بر ساخت گوشی با سیستم‌‌عامل آندروید بوده است.
 
در حالی که پیش از همکاری نوکیا با مایکروسافت در طول یکی دو سال گذشته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران به این شرکت فنلاندی توصیه کرده‌ بودند که استفاده از سیمبیان را کنار بگذارد و به جای ویندوز فون از آندروید استفاده کند، با این حال نوکیا همکاری با مایکروسافت را انتخاب کرد و ساخت گوشی با ویندوزفون را در دستور کار خود قرار داد. به این ترتیب هم میزان فروشش افت کرد و هم جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی از دست داد. اما هم‌اکنون پس از انتشار اخباری مبنی بر واگذاری نوکیا به مایکروسافت، شایع شده که نوکیا قصد ساخت گوشی با آندروید را داشته است.
بر این اساس نیویورک تایمز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده که یک تیم از نوکیا در حال کار روی ساخت گوشی مبتنی بر آندروید بوده که گوشی‌های‌ سری لومیا را با این پلت‌فرم بسازد. گفته می‌شود این موضوع مربوط به قبل از مذاکرات نوکیا با مایکروسافت و فروش بخش موبایل و سرویس‌های این شرکت است. به نظر می‌رسد اقدام نوکیا برای ساخت گوشی با آندروید روی تصمیم مایکروسافت بی‌تاثیر نبوده زیرا ممکن بود در صورتی که نوکیا ویندوز فون را کنار بگذارد، این غول نرم‌افزاری برای انتشار سیستم‌عامل‌اش با مشکل مواجه شود. ویندوزفون سیستم‌عاملی است که توسط شرکت مایکروسافت برای گوشی‌های هوشمند ساخته می‌شود و جانشین پلت‌فرم ویندوز موبایل است. ویندوز فون 7 اواخر سال 2010 معرفی شد. در سیستم‌عامل ویندوزفون بر خلاف ویندوز موبایل، مایکروسافت به‌جای نشانه گرفتن بازار شرکت‌های بزرگ، بازار مصرف‌کنندگان را نشانه گرفته است. در این سیستم‌عامل به جای استفاده از شکل برنامه‌های مبتنی بر ویندوز و فایل‌های exe از برنامه‌های مایکروسافت سیلورلایت استفاده شده است. ویندوز فون هشت اوایل پاییز 2012 معرفی شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.