تلفن همراه

فناوری

September 15, 2013
9:34 یکشنبه، 24ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57451

جدیدترین سیستم ناوبری هوشمند

این محصول جدید یک HUD است که برای نمایش اطلاعات مختلف روی شیشه جلوی خودرو به کار می‌رود
 
تکنولوژی به سرعت در حال رشد و توسعه است و هر روز نفوذ خودش را در عرصه‌های مختلف بیشتر و بیشتر می‌کند. در واقع راحتی و دقت بیشتر در انجام امور مختلف پیشکشی است که تکنولوژی و کاربردهایش به همراه دارند.
 با این اوصاف است که استفاده از این کاربردهای تکنولوژی در صنعت خودرو در سال‌های اخیر انقلاب بزرگی ایجاد کرده است. به این ترتیب است که شرکت‌های تولیدکننده خودروساز در این سال‌ها به طراحی و تولید خودروهای هوشمندی روی آورده‌اند که می‌توانند دقت در رانندگی را تا حد قابل توجهی افزایش داده و از طرف دیگر خطرات را کمتر کنند. حالا شرکت‌های بزرگ و فعال در عرصه تکنولوژی هم به صورتی مستقل در این حوزه عمل می‌کنند و لوازم و ابزارهای  متنوعی را برای انواع خودروها به بازار عرضه می‌کنند. در همین راستا شرکت پاناسونیک به تازگی یک محصول جدید را برای ناوبری خودروها معرفی و رونمایی کرده است.محصول جدید این شرکت یک HUD است که برای نمایش اطلاعات مختلف روی شیشه جلوی خودرو به کار می‌رود. HUD (Head-up Displa y)y در واقع یک نمایشگر شفاف است که می‌تواند اطلاعات را بدون دخالت کاربران نمایش بدهد. این تکنولوژی در ابتدا فقط در هواپیماهای جنگنده و برای نمایش اطلاعات مربوط به هدف‌گیری و پرواز روی شیشه‌ آنها به کار گرفته می‌شد، اما در سال‌های اخیر این تکنولوژی جای خودش را در صنعت ناوبری خودروها هم باز کرده‌ است.
پاناسونیک این محصول جدید و جالب را با نام CY-DF100D به بازار معرفی کرده و قرار است در اواخر ماه اکتبر آن را روانه بازار کند. این محصول قابلیت برقراری ارتباط با دیگر سیستم‌های ناوبری پاناسونیک مانند Strada CN-R500 وCN-R300 را خواهد داشت.
شرکت پاناسونیک اعلام کرده است که این سیستم امکان ارائه اطلاعاتی مانند محل گردش به چپ و راست در هدایت مسیر، اطلاعات مربوط به چند شاخه شدن مسیر در گذرگاه‌ها را تنها با کمی حرکت چشم فراهم کرده و به این ترتیب راننده بدون نیاز به تغییر جهت نگاه خود از جاده می‌تواند به اطلاعات ضروری دسترسی داشته باشد. با این اوصاف است که کارشناسان معتقدند که این محصول نقش مهمی در ارتقای سطح ایمنی در رانندگی دارد. 
جالب است بدانید که در زمان استفاده از این دستگاه بری اجرای آهنگ و استفاده از  رادیو، این سیستم نقشه را نمایش نمی‌دهد، اما همچنان عملیات هدایت مسیر را ادامه می‌دهد تا حمایتش از راننده را حفظ کند. علاوه بر این امکان تنظیم میزان روشنایی تصویر این سیستم با استفاده از یک حسگر نورسنجی هم وجود دارد.
سیستم ناوبری هوشمند CY-DF100D به طور کلی دارای سه بخش مختلف است. بخش Projection یکی از این قسمت‌ها است که با وزن 202 گرم و با ابعاد 5/93×50×114 میلی‌متری قابلیت پردازش تصاویر با کیفیت 345600 پیکسل را بر عهده خواهد داشت. این قسمت دارای یک قسمت فرستنده با منبع نور LED است. بخش Combiner با وزن 107 گرم و ابعاد 49×94×160 میلی‌متر امکان بازتاب تصویری با ابعاد 70×160 میلی‌متر را روی شیشه فراهم می‌کند. بخش‌های Projection و Combiner در قسمت داشبورد خودرو در سمت راننده تعبیه می‌شوند. بخش Multi Expand هم برای ارتباط با سیستم ناوبری به کار می‌رود. این قسمت هم با ابعاد 108×30×160 میلیمتر و با وزنی در حدود 505 گرم، با ولتاژ 12 ولتی باتری خودرو تغذیه می‌شود و قابلیت پخش ویدئو با استاندارد NTSC را دارد. شرکت پاناسونیک اعلام کرده است که از روز 29 آگوست نصب سیستم CY-DF100D روی مدل‌هایA،A lphard،Vellfire، Prius α، Isis، Porte Sienta و Spade از شرکت تویوتا، مدل Moco از شرکت نیسان، مدل Fit hybrid از شرکت هوندا آغاز شده است. با این همه اما شرکت پاناسونیک اطلاعاتی درباره قیمت فروش این سیستم ناوبری هوشمند منتشر نکرده است، اما کارشناسان بازار انتظار دارند که این محصول با قیمتی در حدود 601 دلار عرضه شود. پاناسونیک برنامه‌ریزی کرده است تا 500 دستگاه از این سیستم را در هر ماه تولید کند.
بد نیست بدانید که شرکت ژاپنی پاناسونیک در سال 2012 عنوان پرفروش‌ترین تولیدکننده تجهیزات سرگرمی و ناوبری خودرو را در اختیار گرفته است و محصولات متنوعی را به این بازار معرفی و عرضه می‌کند. 
پاناسونیک در حال حاضر سهم 1/12 درصدی از کل بازار تجهیزات سرگرمی و ناوبری خودرو را در اختیار دارد و شرکت پایونیر با سهم 8/9 درصدی از این بازار رقیبی جدی برای آن به حساب می‌آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.