اپراتورها

تلفن همراه

September 16, 2013
19:19 دوشنبه، 25ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57467

مقایسه تعرفه‌های دو اپراتور تلفن همراه کشور برای حجاج: مکالمات ایرانسل ۱۳ درصد ارزان‌تر از همراه اول

ایرانسل با تعرفه ۵۹۹ تومانی مکالمات خود به حجاج بیت‌الله الحرام، ۱۳ درصد از هزینه‌های حجاج نسبت به همراه اول کاست.
 
 
همواره ایام حج علاوه بر شور و شوق افرادی که قرار است بعد از طی این مراسم عبادی به مقام حاجی و حاجیه بودن برسند، دغدغه‌هایی را نیز به همراه داشته است.
 
نگرانی‌هایی از جمله اینکه اگر بخواهند با کشور خود در تماس باشند چه میزان باید هزینه بابت هر دقیقه مکالمه‌شان بپردازند و خدماتی که اپراتورهای کشورمان به آنان ارائه می‌دهند تا چه میزان به صرفه است که بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.
در همین راستا و با توجه به اینکه دو روزی از شروع پرواز حجاج می‌گذرد، تعرفه‌های دو اپراتور همراه کشور را در قیاس با یکدیگر ارائه می‌دهیم.
 
همراه اول:
شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد براساس طرح تخفیفی، تماس حجاج با سیم‌کارت‌های همراه اول به مقصد ایران و کشور عربستان و دریافت تماس دقیقه‌ای 690 تومان و ارسال هر پیامک 290 تومان هزینه خواهد داشت.
این تخفیف همراه اول از ابتدای مهرماه امسال در نظر گرفته شده و تا پایان آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.
 
ایرانسل:
ایرانسل هم در این راستا اعلام کرده که مشترکان دائمی و اعتباری این اپراتور می‌توانند با تنظیم شبکه خود بر روی شبکه موبایلی (Mobily) عربستان، از تعرفه 599 تومانی مکالمات و تعرفه 249 تومانی پیامک بهره‌مند شوند.
 
مزیت‌ها:
هر دو اپراتور کشور مزیت‌هایی را در تعرفه‌های خود لحاظ کرده‌اند که به عنوان مثال همراه اول دریافت رایگان پیامک و امکان انتقال شارژ آسان را در سرویس خود به حجاج گنجانده است و در مقابل ایرانسل هم  امکان استفاده از خدمات اینترنت همراه به صورت رایگان، شارژ مستقیم از وب‌سایت ایرانسل، دریافت شارژ از طریق کد دستوری، سرویس ارسال شارژ و همچنین سرویس خط به خط از سوی اقوام و آشنایان حجاج و از داخل ایران یا عربستان را ممکن کرده است.
در ضمن روشن کردن و فعال‌سازی سیم‌کارت در هر دو اپراتور برای حجاج، هیچگونه هزینه‌ای را به دنبال ندارد.
مزیت نهایی هم اینکه دریافت پیامک برای حجاج نیز در هر دو اپراتور رایگان است.
 
قیاس:
ایرانسل با تعرفه‌ای پایین‌تر از همراه اول امکان مکالمه‌‌ای 91 تومان ارزان‌تر از همراه اول را به ارمغان آورده است.
پیامک ایرانسل هم با اختلاف 41 تومانی، ارزان‌تر از همراه اول در نظر گرفته شده است.
در مجموع مکالمات ایرانسل 13 درصد و پیامک‌های آن 14 درصد برای حجاج به صرفه‌تر از همراه اول است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.