تلفن همراه

گوشی

September 21, 2013
22:55 شنبه، 30ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57590

مدیرعامل اپل: هدف ما از تولید iPhone 5C تولید گوشی ارزان نبوده!

در مراسم معرفی گوشی‌های جدید iPhone 5C و iPhone 5S "تیم کوک"( Tim Cook) مدیرعامل اپل، "جونی ایو"(Jony Ive) مدیر طراحی محصولات اپل و "کرایگ فدریجی"( Craig Federighi) مدیر مرکز نرم‌افزارهای اپل گفت‌وگوهایی را با نشریه Bloomberg Businessweek انجام دادند تا آخرین اخبار موجود در این زمینه را بررسی کنند.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، برخی تحلیلگران و سرمایه‌گذاران از مدت‌ها قبل منتظر عرضه آیفون ارزان‌تر بودند، اما وقتی که "تیم کوک" گوشی جدید اپل موسوم به iPhone 5C را معرفی کرد، همه این افراد ناامید شدند.
 
کوک در این باره گفت: «ما هرگز برنامه‌ای مبنی بر فروش مدلی از آیفون با قیمت ارزان را نداشتیم. اولویت اصلی و نخست ما فروش یک تلفن همراه بهتر با قابلیت تجربه بالاتر برای کاربران است و ما به دنبال آن هستیم که این قابلیت‌ها را در یک دستگاه ارزان‌ به دست مشتریان خود برسانیم».
 
کوک توضیح داد که "همیشه بخشی از بازار وجود دارد که اجناس بی‌کیفیت و ارزان در آن ارایه می‌شود و اپل هرگز در این بخش از بازار حضور نداشته است". او در ادامه گفت: «من هرگز دنبال این مسئله نیستم که به این بخش از بازار وارد شوم، زیرا هویت ما چنین چیزی را تعریف نمیکند».
 
مدیرعامل اپل در بخش دیگر از صحبت‌های خود اعلام کرد: «زمانی که شرایط در بهترین حالت خود به سر می‌برد من چندان خوشحال نمی‌شود و وقتی که همه چیز نابسامان می‌شود ناراحت نمی‌شوم. حرکت در بازار جهانی تلفن همراه مانند سوار شدن بر ترن هوایی شهربازی است که دایم بالا و پایین می‌رود».
 
البته باید توجه داشت که این ترن هوایی باعث شد ارزش سهام اپل در ماه‌های گذشته تا 30 درصد کاهش یابد. بد نیست بدانید که هر سهم اپل در تالارهای بورس سال گذشته 700 دلار معامله می‌شد.
 
کاهش ارزش سهام اپل و عرضه آیفون‌های ارزان همگان را به این نتیجه رسانده است که اپل مجبور است با اجرای طرح‌های جدید خود را از مشکلات پیش‌رو نجات دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.