اینترنت و شبکه

September 22, 2013
13:41 یکشنبه، 31ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57618

مدیر عامل یاهو به عنوان بر‌ترین مدیر جوان دنیا شناخته شد

فهرست منتشر شده از سوی نشریه فورچون نشان می‌‏دهد بخش زیادی از مدیران جوان صنعت آی تی جزء بر‌ترین استعدادهای مدیریتی جهان هستند. 
 
به گزارش وب‏‌سایت zdnet، موسسه فورچون هر ساله فهرستی با نام «۴۰ مدیر زیر ۴۰ سال» را منتشر می‌‏کند و در آن بر‌ترین مدیرانی را که سنی کمتر از چهل سال دارند، معرفی می‌‏کند. فهرست جدید فورچون نشان می‌‏دهد تعداد زیادی از مدیرانی که در صنعت آی تی مشغول به کار هستند، جز بر‌ترین استعدادهای جوان در حوزه مدیریت هستند. فقط از میان ۱۰ مدیر بر‌تر، شش نفر در صنعت فناوری آی تی فعالیت می‌‏کنند. 
بر اساس این گزارش، خانم ماریسا مایر، مدیر عامل ۳۸ ساله یاهو توانسته رتبه اول این فهرست را به خود اختصاص دهد. جک دورسی، مدیر عامل ۳۶ ساله شرکت اسکوایر و مارک زاکر برگ، مدیر عامل ۲۹ ساله فیس بوک نیز در رده‏‌های دوم و سوم این فهرست هستند. 
انتخاب ماریسا مایر به عنوان بر‌ترین مدیر جوان از یک جنبه دیگر نیز مهم است و آن اینکه، برای اولین بار است که یک زن بر‌ترین جایگاه این فهرست را به خود اختصاص داده است. ماریسا مایر که از ژوئیه سال ۲۰۱۲ سکان مدیر عاملی یاهو را در دست گرفته است، توانسته تغییرات زیادی در این شرکت ایجاد کند. فورچون به نقل از یاهو گزارش داده است که ارزش سهام یاهو از ژوئیه پارسال به بعد ۸۶ درصد رشد داشته است. 
در فهرست ۴۰ نفره فورچون نام‏‌های دیگری هم از مدیران صنعت آی تی به چشم می‌‏خورد. سه تن از بنیانگذاران شرکت Airbnb با هم رتبه ششم این فهرست را به دست آورده‌‏اند. بن سیلبرمن، مدیر عامل و موسس شرکت پینترست و کوین سیستروم، مدیر عامل اینستگرام نیز رتبه یازدهم را از آن خود کرده‌‏اند. رتبه سیزدهم این فهرست نیز به تراویس کالانیک، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت اوبر (Uber) تعلق دارد. آئرون لوی، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت باکس نیز رتبه چهاردهم این فهرست را به دست آورده است. مدیر عامل و بنیانگذار شرکت یلپ (Yelp) در این فهرست شانزدهم است. کا‌ترین لکاورا، مدیر بخش حقوقی گوگل نیز رتبه هجدهم را از آن خود کرده است. دیوید کارپ، مدیر عامل و موسس شرکت تامبلر رتبه بیست و چهارم را از آن خود کرده است. دانیل‌ ای کا، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت اسپوتیفای نیز در این میان رتبه بیست و هشتم را داراست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.