سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 24, 2013
1:03 سه شنبه، 2ام مهرماه 1392
کد خبر: 57636

پشتیبانی سرورهای اسوس از پردازندهای جدید Ivy-Bridge سری EP

سرورهای جدید ASUS از جدیدترین پردازنده‌های Ivy-Bridge سری EP پشتیبانی می‌کنند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سرورهای جدید ایسوس و سایر محصولات رده سرور مانند مادربوردها و ایستگاه‌های پردازشی این شرکت از پردازنده‌های Xeon E5-2600 v2 با معماری پردازشی آیوی‌بریج سری EP پشتیبانی می‌کنند. این پردازنده‌ها دارای قدرت فوق‌العاده و کارایی بالا هستند و می‌توانند در سرورهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.
 
ایسوس همزمان با اعلام پشتیبانی از پردازنده‌های آیوی‌بریج سری EP از جدیدترین محصولات خود شامل سرورهای نسل E7 ، مادربوردهای مجهز به تراشه Z9P برای سرورها، دو ایستگاه پردازشی به نام‌های ESC4000 G2 و ESC2000 G2 به همراه مادربوردهای Z9PE-D8 WS، P9X79-E WS و P9X79 برای استفاده در ایستگاه‌های پردازشی رونمایی کرد.
 
این محصولات برای پشتیبانی از پردازنده‌های نسل دوم زئون E5-2600  طراحی شده‌اند که با نام Bridge-EP شناخته می‌شود و علاوه بر توان پردازشی بالا، دارای مصرف بهینه انرژی هستند علاوه بر این انعطاف زیادی برای استفاده در محصولات مختلف دارند. این ویژگی‌ها راه‌حل‌های قدرتمندی برای استفاده در سازمان‌ها ارائه می‌دهند.
 
همچنین سرورها و مادربوردهای سرور ایسوس برای کنترل از راه دور سرور دارای سیستم مدیریت تحت وب این شرکت (ASWM) و یک رابط هوشمند مدیریت پلتفرم (IPMI)  به نام ASMB6-iKVM است.
 
جدیدترین سرورها، مادربوردهای سرور، ایستگاه‌های پردازشی و مادربورد ایستگاه‌های پردازشی ایسوس برای بکارگیری از حداکثر توان محصولات جدید اینتل در خانواده E5-2600 v2 طراحی شده‌اند. سرورهای نسل E7 ، مادربوردهای مجهز به تراشه Z9P برای سرورها، دو ایستگاه پردازشی به نام‌های ESC4000 G2 و ESC2000 G2 به همراه مادربوردهای Z9PE-D8 WS، P9X79-E WS و P9X79 ، با حداکثر فرکانس عملیاتی 3.5 گیگاهرتز و 12 هسته (24 رشته پردازشی) توان قدرتمندی در این محصولات ارائه می‌کنند.
 
فناوری ساخت 22 نانومتری و تکنولوژی ترانزیستورهای سه‌بعدی در آخرین پردازنده‌های اینتل، نیاز کمتری به توان مصرفی دارند و در نتیجه محصولات حرفه‌ای ایسوس با پردازنده‌های زئونE5-2600  نسل دوم، نسبت به مدل‌های پیشین عملکرد بهتری در زمینه مصرف انرژی نشان می‌دهند. همچنین سرورهای ایسوس و ایستگاه‌های پردازشی سری ESC دارای گواهینامه 80 Plus در بخش توان مصرفی هستند به این معنی که حداقل راندمان مصرف انرژی در آنها 80 درصد است که علاوه بر صرفه‌جویی بیشتر، در کاهش هزینه‌ها نیز موثر است. جدیدترین سرورها، مادربوردهای سرور، ایستگاه‌های پردازشی و مادربورد ایستگاه‌های پردازشی ایسوس از چندین رابط PCI Express 3.0 برای افزایش کارت گرافیکی و سایر ماژول‌های توسعه پشتیبانی می‌کنند. یکی از این اسلات‌ها برای ASUS PIKE (کیت اختصاصی توسعه درگاه‌ها) در نظر گرفته شده که یک راه‌حل سریع و آسان برای افزایش بخش‌های ذخیره‌سازی در پورت‌های SAS و SATA جهت پیکربندی Raid‌ است. تمام این مدل‌ها با رابط پرسرعت نسل سوم USB طراحی شده‌اند که سرعت آن به پنج گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.
 
نسل جدید محصولات رده سازمانی ایسوس از مدیریت از دور پیشرفته از طریق ماژول‌های ASWM و ASMB6-iKVM پشتیبانی می‌کنند. ماژول سازمانی ASWM با ارائه یک رابط ساده گرافیکی برای مدیریت آسان و متمرکز بخش‌های مختلف سرور مانند به‌روز‌رسانی بایوس و کنترل توان مصرفی استفاده می‌شود و ماژول ASMB6-iKVM مطابق با استاندارد IPMI 2.0 امکان مدیریت از راه دور تجهیزات مختلف حتی در زمانی که این تجهیزات خارج از سرویس و خاموش هستند را فراهم می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.