اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

September 24, 2013
1:36 سه شنبه، 2ام مهرماه 1392
کد خبر: 57643

عرضه اینترنت پرسرعت از سوی شرکت ارتباطات ثابت ایران در روستاها

مدیرعامل شرکت ارتباطات ثابت ایران از عرضه اینترنت پرسرعت ( ADSL ) در روستاها خبر داد و گفت: این شرکت در شش ماهه دوم سال جاری با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به عرضه اینترنت پرسرعت در روستاها خواهد کرد.
 
 
علی کارگزار روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: شرکت ارتباطات ثابت ایران در تمام شهرهای کشور و چندین روستای بزرگ ، خدمات اینترنت پرسرعت ارایه می کند و در مجموع ۲ میلیون مشترک ADSL در سراسر کشور دارد. 
وی در مورد نحوه کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای عرضه اینترنت پرسرعت در روستاها گفت: از آنجاییکه عرضه اینترنت پر سرعت در مناطق روستایی توجیه اقتصادی ندارد، بودجه مربوط به توسعه اینترنت در روستاها ، از محل اعتبارات خدمات عمومی اجباری و پایه (USO) که در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد ، تامین می شود. 
گفتنی است در سال جاری سه درصد درآمد شرکت هایی که از دولت پروانه فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گرفته اند ( معادل ۱۸۵ میلیارد تومان ) ، برای توسعه ارتباطات روستایی در نظر گرفته شده است . 
همچنین بر اساس بند ۱۰ بودجه سال ۱۳۹۲ به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شد با تصویب دولت درآمد حاصله از تکالیف مقرر در پروانه اپراتورها را جهت تحقق اهداف و برنامه‌های خدمات عمومی اجباری و پایه (USO) با اولویت روستایی و کمک به تقویت دفاتر موجود و ایجاد دفاتر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی( ICT‌روستایی) به صورت جمعی – خرجی و با استفاده از مشارکت اپراتورها به مصرف برساند. 
کارگزار در ادامه با اشاره به این که شبکه تلفن ثابت با ایجاد شبکه‌ای واحد برای ارایه خدمات یکپارچه و واحد در سراسر کشور راه اندازی شده است ، افزود: هدایت ۳۰ استان و بهینه کردن عملیات ارتباطات ثابت، جذب و ساماندهی نیروهای موجود و متخصص از اهداف شرکت ارتباطات ثابت ایران است . 
وی افزود:این شرکت که در زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران قرار دارد، متولی ایجاد، بهره‌برداری و توسعه، نگهداری شبکه‌های ارتباطی در حوزه شبکه‌های غیر مادر مخابراتی بوده و در چارچوب اهداف، برنامه‌ها و اختیارات اساسنامه شرکت مخابرات ایران تشکیل شده است. 
کارگزار با اشاره به حضور شرکت ارتباطات ثابت ایران در نمایشگاه بین المللی تلکام ۲۰۱۳ گفت: شرکت ارتباطات ثابت ایران با برند آشنای اول در این نمایشگاه ضمن معرفی برند خود بازدیدکنندگان را با خدمات این شرکت بخصوص خدمات الکترونیک آشنا خواهد کرد. 
مدیرعامل شرکت ارتباطات ثابت ایران افزود: یکی از اهدافی که این شرکت دنبال می کند، ارایه سرویس ها بصورت یکنواخت در سراسر کشور است ،یعنی سرویسی که در تهران ارایه می شود ، باید در تمام نقاط کشور با همان کیفیت ارایه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.