فناوری اطلاعات

September 27, 2013
21:37 جمعه، 5ام مهرماه 1392
کد خبر: 57715

دکتر نجفی رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد شد

در حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال منصوب شد.
 
نشست رسانه های مجازی
 
طی حکمی از سوی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال منصوب شد که متن آن به شرح زیر است:
 
جناب آقای حسن نجفی سولاری، نظر به مراتب علمی و سوابق و تجربیات ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به سمت مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال منصوب می‌شوید.
 
امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود و نیروهای صادق و کارآمد در ساماندهی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال در کشور، حمایت از افراد، مراکز، موسسات، تشکل‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه تولید آثار و محصولات دیجیتال فرهنگی و هنری و افزایش کاربری فناوری اطلاعات در سطح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق و موید باشید.
 
 
 
سوابق علمی دکتر حسن نجفی سولاری
 
مشخصات فردی:
 
نام: حسن
 
نام خانوادگی :  نجفی­ سولاری
 
متولد: 1334، شهرضا 
 
مدارج تحصیلی:
 
1)      دیپلم ریاضی،شهرضا،1352
 
2)      لیسانس فیزیک، دانشگاه فردوسی مشهد، 1358
 
3)      فوق لیسانس
 
 الف) مهندسی کاربردی برق، دانشگاه صنعتی شریف، 1365
 
  ب) مدیریت (گرایش سیستم)، مرکز آموزش مدیریت دولتی اصفهان،1370
 
4)      دکتری مدیریت استراتژیک، موسسه عالی آموزش و پژوهش سازمان برنامه ریزی، 1385
 
سوابق­ تدریس­ دردانشگاه هاومراکزآموزشی
 
"­ تدریس در دانشگاه امام­ صادق(ع)- دانشکده صدا و سیما قم- دانشگاه علمی­ کاربردی   
 
، تدریس عناوین درسی مدیریت، ارتباطات و اطلاعات، تولیدرسانه، کارگاه چند رسانه شامل:
 
1)                فرآیند سیستماتیک تولیدرسانه
 
2)                فرآیند تولید تلویزیون و فناوری دیجیتال
 
3)                ابزارها و تجهیزات تولیدتلویزیون
 
4)                مبانی فنی تلویزیون
 
5)                تاریخ تلویزیون و فناوری نوین آن
 
6)                سیستم های اطلاعاتی و ارتباطی و فناوری نوین(ICT)
 
7)                مدیریت عمومی در رسانه
 
8)                مدیریت و رهبری
 
9)                رفتار سازمانی
 
10)           رفتار سازمانی پیشرفته با رویکرد رسانه
 
11)           روش تحقیق به روش کارگاهی در آموزش – پژوهش و برنامه­ سازی
 
12)           تجزیه وتحلیل سیستم ها و روشها
 
13)           ابزارهای تولیدبرنامه زنده
 
14)           ساختارهای برنامه تولید زنده و روشهای نظارت برآن
 
15)           انواع برنامه­ ریزی و کنترل پروژه
 
16)           کارگاه بازمهندسی رسانه تلویزیون
 
17)           کارگاه جنگ نرم و آشنایی با فن­آوری ماهواره
 
18)           کارگاه چندرسانه برای دانشجویان کارشناسی ارشد رشته­ های ارتباطات و تهیه­ کنندگی
 
راهنمایی و مشاوره رساله­ های دانشجویی:
 
1)      رساله­ کارشناسی ­ارشد تهیه­ کنندگی شیخ شجاعی– دانشکده ­صداوسیما قم باموضوع : نحوه ­پرداختن به موضوعات در رسانه تلویزیون از منظر  صداوسیما
 
2)      رساله­ عملی­ کارشناسی­ ارشدتولید آقای­ مهدی ­زمانپور دانشکده­ صداوسیما تهران با­موضوع ساختارهای تصویری در اشعار نیما یوشیج
 
3)      رساله نظری کارشناسی ارشد آقای سیدمحمدرضا سیدی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام­ صادق(ع) با موضوع تحلیل و بازمهندسی تولید مطالعه موردی تأمین شبکه دو سیما
 
4)      رساله نظری­ وعلمی کارشناسی­ ارشد آقای منصور مطیع باموضوع طراحی روش ذخیره ­سازی اطلاعات فرآیندهای تولیدسریال الف و الف­ ویژه درحال انجام
 
5)      کارعملی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ­ارشد دانشگاه امام­ صادق(ع) رشته ارتباطات درموضوع ICT
 
6)      رساله­ کارشناسی­ ارشد پورنصاری باعنوان ساختارکلان مناسب برای مراکزصداوسیما 1379
 
7)      همکاری با اساتید در رساله­ ها از دانشگاه تربیت مدرس – مؤسسه عالی آموزش و پژوهش ، دانشگاه دفاع ملی و علامه طباطبایی
 
8)      همکاری­ درطرح­ جامع ­آموزش­ صداوسیما آقای­ دکترعلی­ احمدی – آقای ­هاشمی­ ثمره – 1379 – 1378
 
تألیف و تحقیق:
 
1)                طراحی مدل ارشیابی مدیران کل مراکز – رساله فوق­ لیسانس 1379
 
2)                تعیین­ شاخص­ های برنامه­ ریزی تولید محصول دررسانه­ تلویزیون برای طراحی­ الگوی­ برنامه ­ریزی راهبردی(رساله دکتری 86)
 
3)                ماهواره از منظر فنی و محتوایی
 
4)                شهرک رسانه­ ای دیجیتال مجموعه هنر و فن­آوری­نوین دیجیتال
 
5)                تدوین مفاهیم اسنتاندارد و نرخ­نامه تجهیزات فنی تولید تلویزیون در ساختارهای گوناگون
 
6)                ترسیم سیرزمانی فن­آوری­های ارتباطی و اطلاعات از ابتدای خلقت تا 2040
 
7)                گردآوری­ وتدوین بسته­ های ­آموزشی( به صورت جزوه – چندرسانه) درباره صدا- تصویر – نور– دوربین– استودیو – واحدسیار- شیوه تولید چندرسانه – فرآیند تولید تلویزیون به­ روش سیستمی – فناوری­ های نوین ارتباطی و اطلاعاتی
 
مقاله:
 
1)  مدل­ های اثربخشی دراجرای استراتژی – زمستان 81
 
2) تحول سازمانی و مدیریت اسلامی با رویکرد مهندسی مجدد- 1382
 
3) ضرورت­های بازمهندسی فرآیند تولیدتلویزیون درعصر کنونی -1383- مجله پیام مدیران
 
4) رصد رسانه­ها برای برنامه­ ریزی استراتژیک -آذر 1383 مجله پیام­ مدیران شماره 32
 
5) تعیین صلاحیت حرفه­ ای در رسانه چرا؟ – گاهنامه روابط عمومی صدا و سیما – 1383
 
6) بهترین تصمیم­ گیری بر پایه مشاوره – آبان 1384
 
7) معماری منابع برای بازیابی­ های متعدد(برپایه معماری سرور) به زبان انگلیسی-1385
 
8) نقش فن­ آوری­ های نوین در ارتقاء کیفی رسانه – تیر 1385
 
9) تبلیغات و فن­ آوری­ های آن – 1386 – مشهد سمینارشورای­ هماهنگی تبلیغات
 
10) دوخط موازی هرگز بهم نمی­رسد(عدم همگرایی در ساختارهای موازی) – آذر1386
 
میزگرد، مصاحبه و سخنرانی­های چاپ­ شده:
 
1)      تحلیل طول­ عمرو عرض­ عمرانسانها(کمیت و کیفیت در گذرعمر) – 1380 – درجمع آزادگان­ صداوسیما
 
2)      ضرورت طراحی راهبرد رسانه­ ی درباره اینترنت – مجله پیام مدیران تیرماه 1381
 
3)      همگرایی درفرآیند پیام ­سازی سیما- نشریه هدهد – تیرماه 1382
 
4)      چگونه مخاطبان را درتولید تلویزیون دخالت دهیم – نشریه پیام مدیران – 1382
 
5)      استراتژی بقا در پدافند رسانه: هفته­ نامه صداوسیما- اردیبهشت 1384
 
6)      به­ سوی کیفیت برتر در سازمان­ صداوسیما – سمینار کیفیت معاونت ­برنامه ­ریزی صداوسیما – 1386
 
7)      آینده پژوهی به مثابه­ ی«فرهنگ» – افق­ رسانه درحوزه آینده پژوهش – 1388
 
سفرنامه­ های­ تدوین­ شده:
 
1)       Broadcast Asia 2000 گزارش کنفرانس نمایشگاه سنگاپور
 
2)       Inter BEE 2001  گزارش نمایشگاه فن­آوری – ماکوهوری ژاپن- 1379
 
3)       گزارش سفر ماهشهر- مجله مشعل – بهمن 1380
 
4)ده ها متن وگزارش وتحقیق دیگر
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.