اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

September 27, 2013
22:42 جمعه، 5ام مهرماه 1392
کد خبر: 57724

مدیرعامل همراه اول: پیشنهاد صرف‌نظر کردن همراه اول از شکایت در خصوص حق السهم پیامک در ازای مجوز نسل سوم مورد موافقت دولت قرار نگرفت!

sadoghi.jpg

فارس نوشت: صدوقی در بخشی از سخنان خود در در نشست خبری نمایشگاه تلکام، در خصوص ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه گفت: از سال گذشته درخواست ارائه نسل سوم را رگولاتوری (تنظیم مقررات) ارائه کرده‌ایم. میزان سرمایه‌گذاری مشخص شده و از سال قبل آماده سرمایه‌گذاری در تکنولوژی 3G هستیم.
 
مدیرعامل همراه اول گفت: براساس این برنامه هم اکنون بخش اعظم شبکه همراه اول را نوسازی کرده‌ایم اما برای خرید BTS (سایت) منتظر دریافت فرکانس از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستیم.
 
وی تأکید کرد: از زمان دریافت فرکانس نسل سوم، حدود 6 ماه تا یک سال خرید تجهیزات، سفارش و نصب آنها زمان می‌برد. در نتیجه مجبور هستیم که تا شهریور 93 که دوره انتصاب رایتل (اپراتور سوم تلفن همراه) به اتمام می‌رسد برای دریافت فرکانس منتظر بمانیم.
 
مدیرعامل همراه اول گفت: بنابر این با توجه به اینکه در عمل شروع ارائه خدمات نسل سوم 6 ماه تا یک سال زمان می‌برد، انحصار نسل سه در کشور تا یک سال پس از پایان انحصار رایتل نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
 
صدوقی تأکید کرد: پروانه شرکت مخابرات ایران در تاریخ 29 تیر 87 ابلاغ شده است براساس این پروانه همراه نمی‌توانست تا دو سال سرویس بالاتر ارائه کند.
 
وی ادامه داد: البته در پروانه ممنوعیت ارائه سرویس نسل سه تا دو سال ذکر شده و در مورد ممنوعیت ارائه نسل چهارم صحبتی نشده است.
 
مدیرعامل همراه اول گفت: از زمان ابلاغ پروانه تا کنون 7 سال می‌گذرد. به این معنا که ممنوعیتی که تا سال 89 باید لحاظ می‌شد، عملا تا سال 93 ادامه پیدا کرده است.
 
وی یادآور شد: عقب‌ماندگی کشور در زمینه نسل سوم تلفن همراه در حالی است که در زمان ورود نسل دوم به کشور ایران بیست و پنجمین کشور در جهان بود که نسل دو تلفن همراه را ارائه کرد. اما اگر همین الان نسل سه ارائه شود، ایران صدور هشتاد و پنجمین کشور است که نسل سه را ارائه می‌کند و بر هیچ جای دنیا 7 سال اپراتور را محروم نمی‌کنند تا بازار رقبای دیگر حفظ شود.
 
وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود همراه می‌شود به دلیل عدم پرداخت برخی بدهی‌ها به سازمان تنظیم مقررات از دریافت مجوز نسل سوم محروم شده گفت: در زمان دولت قبلی نیز ما حاضر بودیم شکایت خود را در مورد پرداخت حق‌السهمه دولت از دیتا پس بگیریم، تا مجوز نسل سوم به ما ارائه کنند.
 
صدوقی گفت: این پیشنهاد در دولت قبلی نیز مورد پذیرش قرار نگرفت و هم‌اکنون نیز بر این پیشنهاد تأکید داریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.