اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

September 27, 2013
22:44 جمعه، 5ام مهرماه 1392
کد خبر: 57725

همراه اول بالاخره اضافه دریافت تعرفه آوای انتظار را باز می‌گرداند

مدیر عامل همراه اول از اعلام قیمت سیم کارت‌های همراه اول در آینده نزدیک، بازگرداندن اضافه دریافت تعرفه آوای انتظار به مشترکان و بی‌نتیجه ماندن مذاکرات با وزارت ارتباطات برای تعرفه همراه اول خبر داد.
 خبرگزاری فارس: همراه اول مابه‌التفاوت تعرفه آوای انتظار را باز می‌گرداند/ چه جوابی به 16.5 میلیون مشترک همراه اول بدهیم
 
 
وحید صدوقی امروز در یک نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: پس از یکسان شدن نرخ مکالمات همراه اول 60 میلیون مشترک موبایل و 27 میلیون مشترک تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران می‌توانند با یک نرخ با 87 میلیون نفر تماس برقرار کنند.
 
مدیرعامل همراه اول گفت: اپراتور سراسری وایمکس مبین‌نت و همراه اول طی کار مشترکی قرار است سرویس وای‌فای  را با نام وایمو عرضه کنند.
 
وی گفت: با این سرویس مشترکان همراه اول که از جی‌پی‌آر‌اس استفاده می‌کنند می‌توانند روی گوشی‌هایشان در 500 نقطه از شهر تهران که سرویس وایمو برقرار شده از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوند.
 
صدوقی یادآور شد: افزایش نقاط سرویس وایمو در فضاهای شهری در سراسر کشور در دستور کار است که فعلاً این سرویس در شهر تهران برقرار شده است.
 
توسعه سرویس پرداخت موبایل همراه اول
 
مدیرعامل همراه اول همچنین از توافق جدید جیرینگ همراه اول (سرویس مالی همراه اول) با مجموعه‌های شرکت خدمات انفورماتیک و شرکت توسن خبر داد و گفت: با امضاء این قرارداد سرویس‌های مالی و پرداخت موبایل جدیدی در سطح وسیع به مشترکان عرضه خواهد شد.
 
پیشنهاد صرف‌نظر کردن از شکایت دیتا در ازای مجوز نسل سوم مورد موافقت دولت قرار نگرفت
 
صدوقی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه گفت: از سال گذشته درخواست ارائه نسل سوم را رگولاتوری (تنظیم مقررات) ارائه کرده‌ایم. میزان سرمایه‌گذاری مشخص شده و از سال قبل آماده سرمایه‌گذاری در تکنولوژی 3G هستیم.
 
مدیرعامل همراه اول گفت: براساس این برنامه هم اکنون بخش اعظم شبکه همراه اول را نوسازی کرده‌ایم اما برای خرید BTS (سایت) منتظر دریافت فرکانس از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستیم.
 
وی تأکید کرد: از زمان دریافت فرکانس نسل سوم، حدود 6 ماه تا یک سال خرید تجهیزات، سفارش و نصب آنها زمان می‌برد. در نتیجه مجبور هستیم که تا شهریور 93 که دوره انتصاب رایتل (اپراتور سوم تلفن همراه) به اتمام می‌رسد برای دریافت فرکانس منتظر بمانیم.
 
مدیرعامل همراه اول گفت: بنابر این با توجه به اینکه در عمل شروع ارائه خدمات نسل سوم 6 ماه تا یک سال زمان می‌برد، انحصار نسل سه در کشور تا یک سال پس از پایان انحصار رایتل نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
 
صدوقی تأکید کرد: پروانه شرکت مخابرات ایران در تاریخ 29 تیر 87 ابلاغ شده است براساس این پروانه همراه نمی‌توانست تا دو سال سرویس بالاتر ارائه کند.
 
وی ادامه داد: البته در پروانه ممنوعیت ارائه سرویس نسل سه تا دو سال ذکر شده و در مورد ممنوعیت ارائه نسل چهارم صحبتی نشده است.
 
مدیرعامل همراه اول گفت: از زمان ابلاغ پروانه تا کنون 7 سال می‌گذرد. به این معنا که ممنوعیتی که تا سال 89 باید لحاظ می‌شد، عملا تا سال 93 ادامه پیدا کرده است.
 
وی یادآور شد: عقب‌ماندگی کشور در زمینه نسل سوم تلفن همراه در حالی است که در زمان ورود نسل دوم به کشور ایران بیست و پنجمین کشور در جهان بود که نسل دو تلفن همراه را ارائه کرد. اما اگر همین الان نسل سه ارائه شود، ایران صدور هشتاد و پنجمین کشور است که نسل سه را ارائه می‌کند و بر هیچ جای دنیا 7 سال اپراتور را محروم نمی‌کنند تا بازار رقبای دیگر حفظ شود.
 
وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود همراه می‌شود به دلیل عدم پرداخت برخی بدهی‌ها به سازمان تنظیم مقررات از دریافت مجوز نسل سوم محروم شده گفت: در زمان دولت قبلی نیز ما حاضر بودیم شکایت خود را در مورد پرداخت حق‌السهمه دولت از دیتا پس بگیریم، تا مجوز نسل سوم به ما ارائه کنند.
 
صدوقی گفت: این پیشنهاد در دولت قبلی نیز مورد پذیرش قرار نگرفت و هم‌اکنون نیز بر این پیشنهاد تأکید داریم.
 
تعرفه مؤثر همراه اول 537 ریال است/ اعلام تعرفه توسط وزارت ارتباطات هنوز در ابهام است
 
صدوقی در بخشی دیگر از سخنان خود تعیین تکلیف تعرفه همراه اول اظهار داشت: یک سال و نیم پیش به دلیل کمبود شماره به دولت درخواست یکسان کردن شبکه همراه اول را ارائه کردیم. پس از یکسال و نیم انتظار سرانجام در هجدهم فروردین 92 نرخ یکسان ابلاغ شد. و از 15 مرداد 92 نرخ جدید اجرایی شد.
 
مدیرعامل همراه اول گفت: در گذشته شبکه همراه اول PC Bacse بود. برای اجرای تعرفه یکسان سیستم صورتحساب‌گیر را اصلاح کردیم تا آماده شدن شبکه چهار ماه زمان برد.
 
وی ادامه داد: اما 11 روز پس از اجرا با رویکارآمدن وزیر جدید نامه‌ای مبنی بر خودداری در اجرای طرح یکسان‌سازی از رگولاتوری به همراه اول ابلاغ شد.
 
سپس در 27 شهریور 92 مجددا توقف اجرا اعلام شد.
 
مدیرعامل همراه اول ادامه داد: پس از اعلام توقف اجرا با پیگیری‌های انجام شده در تاریخ دوم مهرماه 92 نامه‌ای از معاونت صدور پروانه رگولاتوری دریافت کردیم مبنی بر اینکه مصوبه جلسه 160 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات لغو شده است و همراه اول باید طرح قبلی را اجرا کند. به این معنا که همراه اول باید تعرفه‌های PC Bacse را به جای تعرفه یکسان اعمال کند.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار تصریح کرد: با دستور اخیر رگولاتوری اکنون جواب 16.5 میلیون مشترک همراه اول را چه بدهیم. اکنون شبکه یکسان و جابه‌جایی بین شهری از شبکه همراه اول حذف شده با این وضعیت چگونه به طرح قبلی برگردیم.
 
وی گفت: همچنین پیشنهادی به رگولاتوری ارائه کردیم مبنی بر اینکه تا زمان تصمیم‌گیری در خصوص تعرفه‌های همراه اول قبوض را علی‌الحساب با نرخ 599 ریال برای هر دقیقه محاسبه کنیم که این پیشنهاد نیز مورد موافقت رگولاتوری قرار نگرفت و اکنون وزارت ارتباطات اعلام کرده که همراه اول قصد گران‌فروشی دارد.
 
وی تصریح کرد: بنابر اعلام رگولاتوری تعرفه مؤثر همراه اول با قیمت‌های سال 82 هر دقیقه 537 ریال است. بنابر این تعرفه جدید نمی‌تواند از این مبلغ کمتر باشد.
 
صدوقی با اشاره به یکی از مشکلات همراه اول که با پادرمیانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حل شد گفت: اخیراً در موضوع حج اعلام کردیم که با یکی از اپراتور‌های عربستانی مشکل داریم و سال گذشته نیز در ارتباطاتی که از طریق این اپراتور برقرار می‌شد، مشکلاتی در ارتباطات حجاج ایرانی ایجاد شده بود.
 
وی گفت: در این زمینه وزارت ارتباطات وارد عمل شد و در مدت زمان کمتر از10 روز مشکل را با اپراتور عربستانی حل کرد. ما امیدواریم که همچنان که در این مشکل وزارت ارتباطات به کمک همراه اول آمده بود، در جریان یکسان‌سازی نرخ‌های همراه اول نیز کمک ما باشد.
 
مابه‌التفاوت 200 تومانی آوای انتظار در صورتحساب مشترکان منصوب می‌شود
 
صدوقی در پاسخ به سؤالی در خصوص موضوع اضافه دریافت همراه اول در سرویس آوای انتظار گفت: سال قبل رگولاتوری تعرفه سرویس آوای انتظار را از 500 تومان به 300 تومان کاهش داد.
 
صدوقی ادامه داد: در صحبتی که با رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان داشتم. وی گفت که این سازمان نرخ پایه خدمات را اعلام می‌کند و برای مثال در مورد تعرفه بلیت اتوبوس لوکس بین شهری اظهار نظری نمی‌کند.
 
وی گفت: بنابر این سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده عملاً در موضوع فروش 500 تومانی آوای انتظار وارد نشده است اما همراه اول پس از ابلاغ رگولاتوری تعرفه را به 300 تومان کاهش داد و برای بازپرداخت مابه‌التفاوت تعرفه600 و 500 تومانی مقرر شده که کسانی که در طول یک سال گذشته از آوای انتظار همراه اول استفاده کرده‌اند این مبلغ را بستانکار شوند و بتوانند در یک سال آینده استفاده کنند.
 
قیمت سیم کارت دائمی همراه اول با ودیعه و رومینگ به زودی اعلام می‌شود
 
صدوقی در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص قیمت فروش دیتاهای دائمی همراه اول گفت: در طول سالهای گذشته مبلغ ودیعه سیم کارت از 229 هزار تومان به 226 هزار، 150 و 130 کاهش یافته و در آخرین نظر نیز رگولاتوری ودیعه را به 33 هزار تومان کاهش داده است.
 
مدیرعامل همراه اول گفت: به زودی اعلام می‌کنیم که تعرفه سیم کارت دائمی همراه اول با ودیعه، بدون ودیعه، با رومینگ و بدون رومینگ چقدر خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.