تبلت

تلفن همراه

September 28, 2013
9:59 شنبه، 6ام مهرماه 1392
کد خبر: 57727

تبلت‌های پرفروش بازار دیجیتال

مریم عسگری – تبلت‌های ارزان‌قیمت مورد توجه گروه‌های دانشجویی و تبلت‌های گران‌قیمت موردتوجه کاربران تجاری قرار می‌گیرند.
تبلت‌ها امروزه از محبوب‌ترین کالاهای حوزه کامپیوتر هستند.
کالایی که گویا محبوبیتش در بازار به ضرر سایر کالاهای پرمخاطب تمام شده و افزایش محبوبیت آن عوارضی برای سایر کالاها از جمله لپ‌تاپ‌ها و مینی لپ‌تاپ‌ها داشته است.
یادآوری داستان پیروزی قاطع تبلت‌ها در رقابت با مینی لپ‌تاپ‌ها که زمانی به دلیل قیمت ارزان و وزن و حجم اندک در بازار محبوبیت زیادی داشتند به خوبی نشان‌دهنده میزان محبوبیت این کالای ارتباطی است. اینک این اتفاق در بازار لپ‌تاپ نیز در حال وقوع است. حقیقت این است که قابلیت‌های کاربری، ظاهری و همچنین تنوع بالای برند، مدل و از همه مهم‌تر قیمت به چنین محبوبیتی در بازار دامن زده است. به طوری‌که در حال حاضر این کالا در رده‌های گوناگون سنی و درآمدی کاربر دارد. با توجه به محبوبیت بالای این کالا در بازار و همچنین رونق بیشتر بازار این کالا در یک ماه اخیر ما در این گزارش به بررسی بازار این کالای محبوب طی یک ماه اخیرپرداخته و تبلت‌های پرفروش را در رده‌های قیمتی گوناگون معرفی کرده‌ایم. اگر به این موضوع علاقه‌مندید این مطلب را بخوانید: 
 
رده‌های قیمتی در بازار تبلت 
مانند تمام کالاهای حوزه کامپیوتر، تبلت‌ها نیز در رده‌های قیمتی گوناگونی به بازار عرضه شده‌اند که از قضا تنوع قیمتی در بازار این کالا بالاتر از کالاهایی نظیر نوت‌بوک یا سایر کالاهای اینچنینی در بازار کامپیوتر در شرایط فعلی است. همین امر هم یکی از رموز موفقیت این کالا در بازارهای جهانی و داخلی است. 
به گفته فعالان در حال حاضر تبلت‌ها در رده‌های ارزان‌قیمت، میان قیمت و گران‌قیمت و فوق گران‌قیمت در بازار موجودند که هر گروه دارای تنوع بسیار بالایی از لحاظ برند، مدل، طرح و رنگ و… است. 
سجادی، یکی از فعالان بازار کامپیوتر در پاساژ پایتخت، در این باره به «دنیای‌اقتصاد» گفت: رده‌قیمتی ارزان‌قیمت شامل تبلت‌هایی با میانگین قیمت 250 تا 500 هزار تومان، رده قیمتی میان‌قیمت شامل تبلت‌هایی با میانگین قیمت 500 هزار تا یک میلیون و 200 هزار تومان و رده گران قیمت شامل تبلت‌هایی با میانگین قیمت یک میلیون و 200 هزار تا سه میلیون تومان است.‌ 
رده فوق گران‌قیمت هم شامل تبلت‌هایی با قیمت بالاتر از سه میلیون تومان است که اکثرا تبلت‌های ویندوزی را شامل می‌شود. این فعال بازار گفت: در حال حاضر برندهای گوناگونی در رده‌های قیمتی گوناگون در بازار حضور دارند که معمولا در بازار برند تبلت محدوده قیمتی آن را نیز مشخص می‌کند. یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان این مطلب که برندها تا حدود زیادی مرز میان قیمت‌ها را در بازار مشخص می‌کنند به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: معمولا تبلت‌های ارزان قیمت (250 تا 500 هزارتومانی) شامل برندهای ناآشنا و جدید در بازار است. برندهایی نظیر VIVA ،COBY ،HIRO ،ARTA و… که اکثرا شامل نمونه‌های هفت اینچی مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید است.نمونه‌های میان قیمت هم شامل مجموعه بزرگی از برندهای آشنا و ناآشناست. برندهایی نظیر 
ASUS،ACER،LENOVOو، ARCHOS ،AXTROM و… تبلت‌های این رده قیمتی هم معمولا به سیستم‌عامل آندروید مجهزند و صفحه نمایش‌هایی هفت اینچی دارند. 
تبلت‌های گران هم معمولا شامل برندهایی مطرح چون APPLE با سیستم‌عامل انحصاری‌اش و برخی از برندهای آشنای بازار نظیر ASUS،ACER ، SONY و… است. این تبلت‌ها معمولا دارای صفحه نمایش‌های 7/9 تا 10 اینچی هستند و در ضمن از نسخه‌های جدید سیستم‌های عامل مطرحی چون IOS و  ANDROID  یا ویندوز بهره‌مندند. در نهایت تبلت‌های فوق‌گران قیمت شامل نمونه‌هایی با برندهایی نظیر ASUS ،SONY،ACER و… می‌شوند که اکثرا نمونه‌های ویندوزی هستند و کاربری خاص و تجاری دارند. این تبلت‌ها همچنین شامل نمونه‌های هیبریدی می‌شود. 
 
 
چه تبلتی برای چه کاربری مناسب است 
کاربری تبلت‌ها با توجه به رده‌های قیمتی متفاوت است. به طوری‌که تبلت‌های ارزان قیمت معمولا مورد توجه کاربران دانش‌آموز یا کاربران مبتدی قرار گرفته و نمونه‌هایی که در گروه میان قیمت‌ها قرار دارند بیشتر مورد توجه دانشجویان، یا افرادی که قصد دارند از تبلت برای انجام امور روزمره و عادی نظیر گشت‌زدن در اینترنت و انجام برخی از بازی‌های کامپیوتری و… استفاده کنند قرار می‌گیرند.‌ تلبت‌های گران قیمت هم با توجه به اینکه معمولا صفحه نمایش‌ بزرگ‌تری دارند، مورد توجه گروه‌های دانشجویی و تجاری قرار می‌گیرند. کاربران این تبلت‌ها بسته به سیستم‌عامل تبلت می‌توانند نرم‌افزارهای بیشماری را روی تبلت نصب و اجرا کنند. اما نمونه‌های فوق گران که اکثرا شامل نمونه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز هستند و تبلت‌های هیبریدی (تبلت‌هایی که قابلیت اتصال به کیبورد را داشته و قابلیت کاربردی لپ‌تاپ را دارند) هستند بیشتر مورد استفاده کاربران خاص که قیمت برایشان اهمیت ندارد و از تبلت انتظاری بیش از اتصال به اینترنت و انجام امور روزمره و نصب برخی از برنامه‌های خاص دارند. ‌این تبلت‌ها معمولا برای اجرای برنامه‌های آفیس مناسب بوده و کاربری تجاری دارند. 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.