اپراتورها

تلفن همراه

September 29, 2013
0:34 یکشنبه، 7ام مهرماه 1392
کد خبر: 57742

صدوقی: آنتن های تولید داخلی غیرقابل استفاده هستند و در انبارها خاک می خورند

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: چند سال پیش برای حمایت از تولید داخلی ۱۵۰۰ آنتن BTS خریداری شد که به دلیل کیفیت نامناسب این آنتن ها جمع آوری شدند و اکنون در انبارها خاک می خوردند.
 
وحید صدوقی روز شنبه در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی – تلکام ۲۰۱۳ – به ایرنا ،گفت: چند سال پیش قراردادی به ارزش ۱۰۸ میلیارد تومان در زمینه ساخت آنتن BTS با تولید کنندگان داخلی امضا کردیم که قرار بود این تولیدکنندگان در مدت ۱۸ ماه آنتن ها را تحویل بدهند که ۴۸ ماه به درازا کشید ، بعد از این تاخیر نیز ۱۵۰۰ آنتن تحویل شرکت دادند که بدلیل کیفیت نامناسب، مجبور به جمع آوری این آنتن ها شدیم و در حال حاضر ۱۵۰۰ آنتن به ارزش ۸۰ میلیارد تومان در انبارها خاک می خورند و غیر قابل استفاده هستند. 
وی افزود: همراه اول تاکنون از توانمندی های بخش داخلی استفاده کرده وبرای مثال پورتال همراه اول را دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی کرده ،سیم کارت های این اپراتور تولید داخلی است ، همچنین برای راه اندازی بسیاری از سرویس های خاص از توان داخلی استفاده می کنیم. 
صدوقی با اشاره به انحصاری بودن تولید تجهیزات تلفن همراه در دنیا گفت: ساخت تجهیزات تلفن همراه در دنیا در انحصار دو شرکت یکی اروپایی و دیگری چینی است و بازار بین این دو شرکت تقسیم شده است که رقابت با آنها آسان نیست . 
وی با تاکید بر توجه به مزیت های نسبی اقتصادی هر کشور گفت: همراه اول برای استفاده از توانمندی های بخش داخلی کشور آماده است . 
وی در خصوص نقش اپراتورها در ایجاد زیر ساخت های ارتباطی گفت: اپراتورها متولی ایجاد زیرساخت نیستند ، ما بعنوان اپراتورها زیر ساخت های مورد نیاز خود را ایجاد می کنیم . 
صدوقی گفت: بر اساس تصویب هیات مدیره همراه اول امسال ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط شرکت ارتباطات سیار باید انجام شود ولی اگر دولت مجوز ندهد، بخشی از این سرمایه گذاری معطل خواهد ماند . 
 
گفتنی است ، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاح نمایشگاه تلکام از اپراتورهای داخلی انتقاد کرد و گفت :با وجود این که بر اساس قانون، اپراتورهای بخش خصوصی باید درصد قابل توجهی از تجهیزات خود را از تولید کنندگان داخلی خریداری کنند، اما این اپراتورها به بهانه های مختلف مانند ارزانی جنس خارجی و سهل الوصول بودن این اجناس، این قانون را دور می زنند. 
صدوقی در مورد قبوض این دوره مشترکان همراه اول گفت: سازمان تنظیم مقررات دوم مهرماه جاری در نامه ای اعلام کرده است که قبوض مشترکان همراه اول باید بر اساس تعرفه های قبلی صادر شود و اجازه صدور قبوض علی الحساب را نیز نداده است که این وضعیت ما را دچار مشکل می کند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.