اپراتورها

تلفن همراه

September 29, 2013
0:48 یکشنبه، 7ام مهرماه 1392
کد خبر: 57747

همه چیز در باره راهکارهای سازمانی ایرانسل

با رقابتی‌تر شدن روزانه بازارهای داخلی،‌ منطقه‌ای و بین‌المللی و شتاب فزاینده این رقابت در پرتو پیشرفت در فناوری‌های ارتباطی،‌ نیازهای ارتباطی سازمان‌ها نیز دچار تحولی اساسی شده است. این نیاز آن‌چنان بدیهی است که تمامی سازمان‌ها را به تکاپو برای تغییر زیرساخت‌های ارتباطی‌شان از طریق گذار از مناسبات سنتی به فرآیندهای نوین ارتباطی انداخته است.

 با درنظر داشتن این مهم و با هدف ارایه بهترین خدمات به اشخاص حقوقی و سازمان‌ها، ایرانسل اقدام به شناسایی نیازهای شرکت‌ها، صنایع،‌ بنگاه‌های مالی و بطور کلی فضای کسب و کار نموده و کوشیده است تا با طراحی محصولات گوناگون بر اساس مزایای نسبی هر یک از واحدهای اقتصادی موجود در بازار، پاسخی درخور به این نیازها ارایه کند. در ادامه به توضیح برخی از این خدمات می‌پردازیم. 
 
 راهکار درمانی ایرانسل
از آنجا که تشخیص بموقع و دسترسی به اطلاعات صحیح و سوابق پزشکی افراد، کمک زیادی در درمان بیماری‌های مختلف دارد، تکنولوژی‌های ارتباطی نقش مهمی در این زمینه خواهند داشت. درست به همین دلیل هم هست که این روزها استفاده از این تکنولوژی‌ها در صنعت پزشکی بسیار رواج پیدا کرده است. بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، 75 کشور جهان که اغلب در حال توسعه هستند از کمبود شدید پرسنل بهداشتی و درمانی رنج می‌برند. این در حالی است که بطور کلی در سطح جهان 2/4 میلیون نفر کمبود پرسنل بهداشتی و درمانی وجود دارد. با این اوصاف، استفاده از راهکارهای بهداشت همراه می‌تواند کمک بزرگی به حل مشکلات این حوزه بکند. به این ترتیب ایرانسل به عنوان یکی از بازیگران اصلی صنعت ارتباطات کشور، سعی دارد این روند را در حوزه بهداشت و درمان حفظ کرده و راهکار «سلامت همراه» را ارایه کند.
«سلامت همراه» راهکاری است که ارتباط مستمر بیمار و مراکز درمانی را برقرار می‌کند و از این طریق بیمار می‌تواند عملا تحت نظر دائمی پزشک خویش قرار گرفته و از امکانات مختلفی مانند پرونده پزشکی همراه، سیم کارت پزشکی، شبکه پزشکی همراه، خبرنامه سلامت، سرویس مکان یاب، تقویم پزشکی، ردگیری بیمار و دیگر سرویس‌های ارزش افزوده بهره ببرد.
پرونده پزشکی همراه: مراکز درمانی می‌توانند پرونده پزشکی بیماران را به سیم‌کارت همراه بیمار متصل کرده و براحتی حتی در صورت عدم هوشیاری بیمار، به اطلاعات پزشکی او دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال می‌توان شماره پرونده پزشکی یک بیمار را به سیم‌کارت ایرانسل او متصل کرد و تنها با استفاده از تکنولوژی ارتباطی NFC، به پرونده پزشکی او دسترسی پیدا کرد. با این کار امکان بروز اشتباهات به خصوص در شرایط اضطراری و اورژانسی کاهش می‌یابد.
سیم کارت پزشکی: سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی که قابلیت mVPN را دارند، ارتباطات میان پزشکان و کارمندان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را راحت‌تر می‌کنند. این سیم‌کارت‌ها ویژگی‌هایی مانند کاهش هزینه‌های مکالمه، اختصاص یک شماره به گروهی از کارمندان، ادغام شبکه ثابت داخلی با سیم‌کارت‌ها و … را دارند.

خبرنامه سلامت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مختلف می‌توانند با استفاده از این راهکار علاوه بر ارسال دستورالعمل‌ها و طرح‌های داخلی برای پزشکان و کارمندان خود، اقدام به ارسال اطلاعات مختلف مانند اطلاعات عمومی پزشکی، سمینارها و… برای بیماران و مخاطبین خویش نمایند.
رهگیری بیماران: نکته جالب در این راهکار این است که سازمان‌ها و مراکز درمانی می‌توانند سرویس حمل بیمار و اطلاعات ضروری بیمار در مواقع اضطراری را بر اساس سرویس موقعیت نمای ایرانسل پایه‌گذاری کرده و بر اساس آن، زمان آماده‌سازی یا رسیدن به مراکز ارایه خدمات بهداشتی و درمانی را در چنین شرایطی با موقعیت‌یابی درستی تخمین زده و اطلاعات بیمار را به صورت آنلاین در دسترس داشته باشند. این سرویس برای بعضی بیماران مانند مبتلایان به آلزایمر بسیار مناسب است.
 
 راهکارهای آموزشی
دیرزمانی، بهره‌گیری از بهترین امکانات آموزشی تنها برای عده اندکی مقدور بود. محدودیت‌های  مختلف مانند فاصله، هزینه زیاد، ‌محدودیت منابع انسانی و … همگی باعث بی‌عدالتی آموزشی می‌شد. با گسترش تکنولوژی، این محدودیت‌ها رفته رفته رو به کاهش گذاشت. بر همین اساس ایرانسل نیز نیاز جامعه به دسترسی به محتوای آموزشی را درک کرده و متناسب با آن راهکاری مختلفی را ارایه داده است. 
از جمله این راهکارها «سیم کارت آموزشی» است که در قالب اعتباری یا دائمی در اختیار دانش‌آموزان،‌ دانشجویان،‌ کارمندان و مربیان موسسات آموزشی قرار می گیرد. با استفاده از این سیم‌کارت، ‌ارتباط دانشجو با موسسه و مربیان با هزینه‌ای کمتر برقرار شده و دانشجو می‌تواند در هر زمان با مربیان خود در ارتباط باشد. از دیگر مزایای این سیم‌کارت امکان اختصاص یک شماره کوتاه به مجموعه‌ای از کارمندان، انتقال چند لایه تماس، امکان دسترسی به شبکه سازمان بدون نیاز به اینترنت و … است. 
همچنین ارسال خبرنامه‌های آموزشی نیز که می‌تواند به صورت پیامکی و یا پیام چندرسانه‌ای منتقل شود نیز از دیگر راهکارهای آموزشی است.
«پیامک تعاملی» نیز از دیگر راهکارهای آموزشی است که موسسات آموزشی می‌توانند به وسیله آن اقدام به برگزاری آزمون‌های پیامکی نموده و بر اساس پاسخ ارسالی اقدام به نمره‌دهی به دانشجویان نمایند. در «بستر تعاملی ارزش افزوده» که دیگر راهکار آموزشی ایرانسل است، می‌توان با استفاده از تکنولوژی USSD بسته‌های آموزشی حاوی ارزش افزوده را بنابر خواست دانشجویان به آنان ارایه داد. علاوه بر این راهکارها، «اینترنت‌سرویس آموزش مجازی ایرانسل» نیز می‌تواند مکمل خدمات آموزشی موبایلی باشد. 
 
 راهکارهای حمل و نقل 
صنعت حمل و نقل را می‌توان یکی از پراهمیت‌ترین زیرساخت‌های هر جامعه‌ای به حساب آورد. ایرانسل برای سازمان‌هایی که در زمینه حمل و نقل و توزیع و ارایه خدمات فعال هستند، نیز راهکارهایی ارایه داده است. از جمله این راهکارها ایجاد شبکه داخلی مجازی تلفن همراه مابین تمامی پرسنل شرکت‌های حمل و نقل با قابلیت تماس با کد کوتاه و انتقال تماس و تخفیف 35 درصدی در تماس‌های روزمره و مکالمات شرکتی و ایجاد شبکه مجازی خصوصی برای کنترل نیروی فعال در مسیرهای حمل و نقل است که به عنوان راهکار دفتر کار مجازی شناخته می‌شود. مدیریت تعمیرات راه دور،‌ مونیتورینگ اموال در انبار و کانتینر بواسطه دوربین‌های نظارتی بر بستر GPRS و در آینده نزدیک با فناوری نسل سوم و LTE،‌ ایجاد سامانه هوشمند مدیریت و کنترل بزرگراه‌ها با هدف رهایی از ترافیک‌های سنگین شامل خدماتی نظیر بروز رسانی تابلوهای VMS و ایجاد سامانه پرداخت الکترونیک عوارض اتوبانی هم از جمله راهکارهای خدمات ماشین به ماشین ایرانسل است. راهکارهای مدیریت انبار و کنترل سطح موجودی با کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های انبار به کمک فناوری NFC و تحلیل سطح موجودی‌ها و سفارش‌دهی خودکار نیز از دیگر امکانات این سرویس است. 
 
 راهکارهای آب و نیرو، نفت و گاز، صنعت ساخت و ساز
سازمان‌های فعال در زمینه تولید، انتقال، ‌توزیع و خدمات‌رسانی در زمینه آب و نیرو، به دلیل گستره جغرافیایی تحت پوشش و تعداد بالای مشترکین خود به دنبال راهکارهایی هستند که علاوه بر افزایش سرعت پاسخ‌گویی به مشترکین، هزینه‌های عملیاتی آن‌ها را نیز کاهش دهد. ایرانسل راهکارهای خدمات ماشین به ماشین و پردازش ابری را برای این موضوع عرضه کرده است.
این راهکار مبتنی بر سرویس شبکه اختصاصی مجازی (NPV) این امکان را فراهم می‌سازد تا عملیات تولید، ‌انتقال و توزیع انرژی و تجهیزات مورد استفاده در نیروگاه در تمامی ساعات شبانه‌روز از نظر امنیتی توسط دوربین‌های مداربسته تحت پایش و کنترل قرار گیرد. همچنین با استفاده از شبکه GSM و تجهیز دستگاه‌ها به سیم‌کارت می‌توان همواره کارکرد آن‌ها را در بخش‌های تولید و توزیع، از راه دور مورد کنترل قرار داده و این شبکه‌ها را به صورت هم‌زمان مدیریت نمود. همچنین با استفاده از سرویس خودکار تولید قبض، ارتباط کنتورها با شبکه سازمان بصورت ایمن و بسته به نیاز با استفاده از سرویس‌های APN‌ و VPN ایرانسل برقرار شده و سازمان‌ها می‌توانند در زمان‌ های  گوناگون این اطلاعات را مشاهده کنند. این خدمات در بخش نفت و گاز و صنعت ساخت و ساز نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. 
 
 راهکارهای گردشگری
ارتباط دائمی با دفاتر مرکزی تورهای گردشگری، امکان ردیابی گروه‌های گردشگری، ‌زمان‌بندی بهتر،‌ ثبت سفارش و تقاضای خدمات در حین سفر و … نمونه‌هایی از کارکرد تکنولوژی‌های بی‌سیم در صنعت گردشگری است. ایرانسل نیز به منظور کمک به رشد و بالندگی آن، راهکار «سیم کارت گردشگری» را برای این صنعت طراحی و پیاده‌سازی کرده است.
شبکه اختصاصی مجازی یکی از امکاناتی است که این سیم کارت ها در اختیار کاربران قرار می دهد. این شبکه از دارندگان سیم کارت های گردشگری ایرانسل تشکیل می شود و بنابراین می تواند شامل کلیه کسانی شود که سیم کارت گردشگری یک آژانس مسافرتی، یک هتل و یا یک آژانس حمل و نقل را دارا هستند.
از دیگر خدمات این بخش قابلیت موقعیت یابی است. ایرانسل این قابلیت را دارد که با استفاده از آنتن های تلفن همراه خود،‌به تعیین موقعیت مکانی هر سیم کارت بپردازد و اطلاعات موقعیتی فرد را در اختیار افراد و سازمان ها قرار دهد. آژانس های مسافرتی با استفاده از این اطلاعات می توانند به برسی موقعیت مکانی تورهای خود پرداخته و سرویس های حمل و نقل را ردگیری کنند و یا اطلاعات مربوط به مکان های تاریخی،‌ تفریحی و تجاری نزدیک به هر مسافر را از طریق این سرویس در اختیار وی قرار دهد. 
 
 راهکارهای دولت همراه
یکی از مشکلاتی که دولت‌ها همواره با آن دست به گریبان بوده‌اند، یافتن راهکاری برای تعامل با نهادها، سازمان‌ها و شهروندان در یک واحد سرزمینی و ملی است. بر همین اساس ایرانسل راهکار ارتقای ارتباطات دولت و شهروندان را تهیه دیده است. این راهکار با ایجاد یک کانال ارتباطی میان شهروندان و دولت، امکان ارایه خدمات مختلف به شهروندان را فراهم می‌آورد. این خدمات در 4 عنوان اصلی قابل گروه بندی است. 
«سرویس‌های اطلاع‌رسانی» که هدف آن رساندن اطلاعات عمومی به شهروندان از طریق پیامک یا پیام چندرسانه‌ای است.

«سرویس‌های تعاملی» که مهم‌ترین ویژگی آن دو سویه بودن ارتباط و شخصی بودن پیام است. مانند پیام ها و هشدارهای پزشکی، دریافت پیام ها و هشدارهای پزشکی و ….
 «سرویس های تبادلی» که این سرویس‌ها شهروندان را قادر می‌سازند که بصورت self service، اقدام به دریافت خدمات دولتی نمایند.
«سرویس‌های مشارکت شهروندی» مانند سرویس‌های گزارش‌دهی و گزارش‌گیری مالیاتی، تقاضای صدور مجوز و …. که امکان افزایش مشارکت شهروندان را در فرآیندهای مختلف بوجود می‌آورد. 
 
 راهکارهای رسانه
ایرانسل به عنوان فراهم‌کننده زیرساختی کارآمد و فراگیر، محصولات متنوعی را در عرصه خبر و رسانه روی سرویس‌های مختلف خود ارایه می‌دهد. از جمله این راهکارها، «خبرنامه همراه ایرانسل» یا همان MNS‌ است. استفاده از سرویس خبرنامه ایرانسل به سازمان‌ها و نهادهای خبری این امکان را می‌دهد که اطلاعات خود را بر بستر تلفن همراه به گروه تعیین شده‌ای از مخاطبان در کوتاه‌ترین زمان و با گستردگی شبکه ایرانسل مخابره کنند.
همچنین سازمان‌ها می‌توانند سرویس خبرگزاری خود را بر بستر موقعیت نمای ایرانسل قرار دهند تا در مکان‌های مورد نظر خود، خبرهای آنلاین را در اختیار مخاطبین قرار دهند. به این ترتیب می‌توان بسته خبری هر مخاطب را بصورت شخصی شده و متناسب موقعیت جغرافیایی برای وی ارسال کرد. 
 
 باشگاه مشتریان 
هدف از تشکیل باشگاه مشتریان و هواداران، ارتباط مستمر با مشتریان و استفاده از نظرات مشتریان وفادار سازمان‌ها است که حتی می‌تواند منجر به طراحی و توسعه محصولات جدید شود. باشگاه‌های مشتریان/هواداران کوشیده‌اند تا از روش‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارتباطات خود را با مشتریان تسهیل کنند. 
سازمان‌ها می‌توانند به هنگام  عضو‌گیری در باشگاه مشتریان/هواداران سیم‌کارت‌های دائمی یا اعتباری ایرانسل را به عنون پل ارتباطی خود با مشتریان واگذار کنند.
ایرانسل همچنین امکانات متمایزی نظیر شارژینگ مقصد، نمایش، نام فرستنده ( به جای شماره کوتاه) و مدیریت کمپین‌های نظرسنجی را در اختیار قرار می‌دهد که می‌تواند هم در کاهش هزینه و هم در بهبود ارتباط با مشتریان، نقش بسزایی ایفا کند. همچنین می‌توان با استفاده از سامانه عضو‌گیری  ایرانسل با بهره‌گیری از سرویس‌های SMS ، USSD و کارت‌های دارای قابلیت CFN، امکان دریافت درخواست عضویت، تمدید عضویت، اطلاع‌رسانی، زمان خاتمه عضویت، پرداخت عضویت، مدیریت اعضاء و مدیریت خدمات اعضاء را در اختیار سازمان‌ها قرار داد.
 
 چگونه از خدمات سازمانی ایرانسل استفاده کنیم؟
موسسات و مراکز دولتی و خصوصی می‌توانند از طریق یکی از این روش‌ها برای خرید محصولات و راهکارهای ایرانسل اقدام کنند: تماس با 714 از خطوط ایرانسل یا 09377140000 از سایر خطوط، ارسال پیامک شامل نام شرکت، شماره تماس و محصول مورد نظر به شماره 1007 از خطوط ایرانسل، ارسال ایمیل اطلاعات شرکت به نشانی corporatesales@mtnirancell.ir و یا ارسال فکس به شماره 26311222-021. 
البته این موسسات و مراکز می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راهکارهای فعلی ایرانسل در این زمینه و یا طراحی راهکاری جدید و اختصاصی برای خود با شماره‌های 23192001 و 23192009 تماس گرفته و از مشاوره رایگان و تخصصی بهره‌مند شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.