اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن سیار

فناوری اطلاعات

September 29, 2013
9:04 یکشنبه، 7ام مهرماه 1392
کد خبر: 57756

رونمایی از شبکه‌ی ملی بی‌سیم مبین‌نت در نمایشگاه تله‌کام

در سومین روز از نمایشگاه چهاردهم تله‌کام جدیدترین خدمت سازمانی وایمکس مبین‌نت، تحت عنوان «شبکه‌ی ملی بی‌سیم مبین‌نت» رونمایی شد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از مبین نت، نمایشگاه چهاردهم تله‌کام به صحنه‌ی رونمایی از جدیدترین و منحصر به فردترین خدمات و محصولات مبین‌نت تبدیل شده است. بر این اساس در سومین روز نمایشگاه شاهد رونمایی از خدمت مهم شبکه‌ی ملی بی‌سیم مبین‌نت ویژه‌ی سازمان‌ها بودیم.
بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ با پراکندگی جغرافیایی در سطح کشور، نیازمند روشی برای برقرار کردن ارتباطی سریع، اقتصادی و ایمن میان نمایندگی‌ها یا دفاتر خود در سطح یک شهر یا حتی شهرهای گوناگون کشور هستند. واضح است که اینترنت به دلیل دسترسی همگانی و تهدیدهایی که همه با آن‌ها آشنا هستند، برای این منظور ابزار ارتباطی مناسبی به شمار نمی‌رود. شبکه‌ی بی‌سیم و سراسری وایمکس مبین‌نت، می‌تواند به بهترین و امن‌ترین شیوه، این امکان را در اختیار سازمان‌ها قرار دهد.
هنگامی که سازمانی چنین خدماتی را دریافت می‌کند، شرکت ارتباطات مبین‌نت به هر یک از نقاط مورد نظر آن سازمان یک نشانی اختصاص می‌دهد. این نشانی‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شده‌اند که فقط بتوانند با شبکه‌ی اینترانت مبین‌نت ارتباط برقرار کنند. بدین ترتیب، کاربر با هر یک از این نشانی‌ها می‌تواند از طریق این شبکه با کاربر دیگری در همین شبکه تبادل اطلاعات نماید. استقلال از اینترنت، سرعت بالاتر و پشتیبانی از تمام پروتکل‌های ارسال و دریافت اطلاعات را می‌توان از مزایای کیفی این خدمات برشمرد.
یکی از کاربردهای متداول شبکه‌ی ملی بی‌سیم مبین‌نت، میزبانی پایگاه داده‌ی سازمان در مقیاسی محدود است. به عنوان نمونه، سیستم اتوماسیون اداری تحت وب، نامه‌نگاری یا پورتال داخلی، اشتراک فایل و مانیتورینگ می‌توانند از مواردی باشند که با استفاده از این خدمات به سادگی قابل ارایه هستند. هم‌چنین، «دورکاری» نیز می‌تواند  یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین استفاده‌ها از از شبکه‌ی ملی بی‌سیم مبین‌نت باشد.
هم‌چنین به لطف دسترسی بی‌سیم به شبکه‌ی سراسری وایمکس مبین‌نت، وصل شدن به اینترانت سازمان حتی در نقاطی که امکان دسترسی با روش‌هایی هم‌چون کابل وجود ندارد، میسر خواهد بود.
طبق گفته‌ی مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات مبین‌نت، قرار است در روز آخر نمایشگاه طی مراسمی ویژه از خدمت مشترک وایمکس مبین‌نت و همراه اول، تحت عنوان «شبکه‌ی اینترنت پرسرعت بی‌سیم محلی» (وایمو) رونمایی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.