اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 2, 2013
10:37 چهارشنبه، 10ام مهرماه 1392
کد خبر: 57814

گلایه مدیرعامل همراه اول از عدم افزایش تعرفه موبایل

مدیرعامل همراه اول گفت: تعرفه‌های ما ۱۰ سال است که تغییر نکرده و اگر وزیر ارتباطات در این زمینه به ما یاری نرسانند و نتوانیم تعرفه‌ها را قطعی یا علی‌الحساب افزایش دهیم، در حق اپراتور ظلم می‌شود.
 
به گزارش تسنیم، در تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت ارتباطات ثابت به امضا رسید، مقرر شد این شرکت‌ها در راستای تحولات صورت گرفته، خدمات خود را به صورت متمرکز در مراکز خاصی ارائه کنند و در واقع از این پس خدمات همراه و ثابت در یک مرکز به مشترکان دو اپراتور همراه اول و آشنای اول ارائه خواهد شد.
وحید صدوقی در این نشست با اشاره به اینکه 10 سالی می‌شود که تعرفه‌های ما تغییری نکرده است، گفت: بنابراین با مصوبه تنظیم مقررات اقدام به فلت سازی شبکه خود کردیم و به مشترکان گفتیم هزینه جابه‌جایی از قبوض آنها حذف می‌شود. وی ادامه داد: حال اگر قرار باشد مجددا تعرفه‌های قبلی را در قبوض لحاظ کنیم، چگونه می‌توانیم با در نظر گرفتن هزینه‌های جابه‌جایی پاسخگوی مشترکان خود باشیم؟ مدیرعامل همراه اول ضمن درخواست کمک از دولت تدبیر و امید در این راستا، خاطر‌نشان کرد: باید راهکاری تبیین شود تا نه اپراتور ضرر کند و نه مشترک. 
البته با توجه به اینکه قبل از مراسم حج برخی مشکلات را که با یکی از اپراتورهای عرب در سال‌های گذشته داشتیم با وزیر ارتباطات در میان گذاشتیم، وی دستور پیگیری هر چه سریع‌تر را داد که ما هم کمتر از 10 روز موضوع را رسیدگی و حل کردیم و امیدواریم این حمایت دو طرفه باشد و وزیر ارتباطات هم در زمینه تعرفه‌ها به ما یاری رسانند؛ زیرا اگر تعرفه‌ها نه قطعی و نه علی‌الحساب تغییر کند، در حق اپراتور ظلم می‌شود. 
صدوقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قیمت‌های اضافه دریافت شده آوای انتظار چگونه به مشترکان بازگردانده می‌شود، گفت: این سرویس پایه نیست و بنابراین نرخ پایه‌ای ندارد؛ اما با این حال و با توجه به نظر رگولاتوری، به مشترکان خود گفتیم که مابه التفاوت پرداختی آنها در این سرویس را محاسبه می‌کنیم و به اندازه رقم اضافه دریافت شده، به آنها اجازه استفاده از آوای انتظار رایگان را می‌دهیم.
 نرخ آوای انتظار همراه اول 500 تومان بود که با تخلف محسوب شدن این نرخ از سوی رگولاتوری به 300 تومان کاهش یافت. او همچنین درباره خدمات نسل سوم تلفن همراه که به نوعی با انحصار روبه‌رو شده است نیز ابراز کرد: میزان سرمایه‌گذاری ما در این نسل مشخص شده و از سال گذشته نیز درخواست خود را به رگولاتوری برای ارائه خدمات این نسل داشته‌ایم و همچنان نیز منتظر ورود به خدمات این نسل هستیم؛ زیرا برای خرید BTS نیازمند دریافت مجوز فرکانس از رگولاتوری هستیم.
صدوقی با تاکید بر اینکه خرید تجهیزات و نصب آنها بالغ بر 6 ماه تا یک سال زمان می‌طلبد، اذعان کرد: اما این مدت زمان در کنار انحصاری است که برای رایتل در نظر گرفته شده و عملا باید تا سه ماهه دوم سال 93 منتظر بمانیم تا این انحصار به پایان برسد و چون یک سال هم زمان برای توسعه شبکه دیگر اپراتورها مورد نیاز است، پس این انحصار تا سال 94 وجود خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.