اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

October 3, 2013
19:02 پنجشنبه، 11ام مهرماه 1392
کد خبر: 57866

یادداشت الف در نقد اظهارات اخیر مدیرعامل مخابرات: اینجا پادگان نیست آقای مدیرعامل

سیدامیر سیاح در وبسایت خبری-تحلیلی الف، نزدیک به احمد توکلی نوشت: مدیرعامل محترم شرکت مخابرات ایران اخیراً مطالبی گفته است که احتمالاً نشان دهنده بی اطلاعی وی از حقوق شهروندی و ماهیت سیاستهای کلی اصل۴۴ است.
 
ایشان روز شنبه در نشست با خبرنگاران گفته است: «مخالفت با خصوصی سازی، مخالفت با اصل ۴۴ قانون اساسی و منویات رهبری است و احدی حق مخالفت با خصوصی‌سازی را ندارد… فروش شرکت مخابرات ایران طی معامله‌ای که بین سازمان خصوصی‌سازی و سهامدار شرکت (شرکت توسعه اعتماد مبین) منعقد شده انجام شده است و در طی این توافق، کالایی با یک پروانه به سهامدار فروخته شده است…»
 
درباره جملات نقل شده از مدیرعامل محترم شرکت مخابرات تذکر نکاتی ضروری است:
 
برخلاف تصور مدیرعامل محترم شرکت مخابرات، مخالفت با خصوصی سازی، حق هر شهروند در نظام جمهوری اسلامی است. مخالفت، انتقاد و حتی اعتراض در چارچوب قانون، به سیاست هایی که از نظر شهروندان اشتباه به نظر می رسد، هم حق و هم وظیفه شهروندان در نظام اسلامی است.
 
نه فقط مخالفت با اصل خصوصی سازی حق شهروندان است، بلکه مخالفت و اعتراض به واگذاری ناهنجار شرکت ملی مخابرات ایران در سال ۱۳۸۸ نیز حق همه شهروندان است. حق شهروندان ایرانی و نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی است تا فروش سهام شرکت مخابرات را پیگیری و واگذاری آنرا لغو کنند.
 
مدیرعامل محترم شرکت مخابرات ایران نباید فراموش کند جامعه اسلامی، پادگان نیست که بخواهد با ادبیات "احدی حق ندارد…" درآن صحبت کند. ایشان همچنین نباید فراموش کند واگذاری شرکت مخابرات درسال ۸۸ اقدامی پر از ابهام در روند خصوصی سازی و اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ است.
 
مدیرعامل محترم شرکت مخابرات ایران باید بداند صاحبان فعلی مخابرات، «مدعی» خصوصی سازی و سیاستهای کلی اصل۴۴ نیستند، بلکه «متهم اند» با بزرگترین و زشت ترین خصولتی سازی تاریخ ایران، اجرای سیاستهای کلی اصل۴۴ را به بیراهه و شکست کشانده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.