فناوری اطلاعات

October 3, 2013
19:47 پنجشنبه، 11ام مهرماه 1392
کد خبر: 57878

حل مشکل ارزی ریالی نمایشگاه الکامپ/ تحریم نمایشگاه دیگر جواب‌گو نیست

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران تمام فعالان صنف IT را به حضور در نمایشگاه الکامپ امسال دعوت کرد و از اتخاذ روش جدید برای حل مشکل ارزی ریالی نمایشگاه الکامپ خبر داد.
 
کاظم آیت‌اللهی دیروز سه‌شنبه در یک نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه الکامپ امسال (نوزدهمین دوره) در آذرماه توسط شرکت سهامی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود. 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران (نصر) عنوان کرد: امسال این سازمان در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه الکامپ متشکل از وزارت صنعت، سازمان فناوری اطلاعات ایران، دولت الکترونیک معاونت ریاست‌جمهوری و شرکت سهامی نمایشگاه‌های تهران حضور دارد. 
وی گفت: حضور سازمان در شورای سیاست‌گذاری الکامپ مشروط به حکم‌های محکم و صورتجلسه‌های مدون و قوی است تا بتواند منافع و آبروی صنف IT و الکامپ را حفظ کند. 
آیت‌اللهی توضیح داد: همواره سازمان اصرار داشته تا مجری نمایشگاه الکامپ باشد. این اصرار از آن جهت است که معتقدیم در الکامپ‌هایی که توسط سازمان نصر برگزار نمی‌شود، خواسته صنف IT برآورده نمی‌شود. 
رئیس سازمان نصر گفت: ما مدعی هستیم که بهترین نمایشگاه را برگزار می‌کنیم، طبق آمارها نیز هرگاه سازمان مجری برگزاری نمایشگاه بوده نمایشگاه بهتری برگزار شده اما تجربه سال‌های قبل نشان داده که وقتی برگزاری نمایشگاه به سازمان سپرده نشد، تحریم نمایشگاه و قهر مشکلی را حل نمی‌کند. قهر تا چه زمانی؟
وی گفت: نمایشگاه الکامپ آبروی صنف IT کشور است. از سوی دیگر همیشه نمی‌توان یک رویکرد را داشت. از این رو تصمیم گرفتیم با شروط محکم و قوی، در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه حضور داشته باشیم تا به اعتلای نمایشگاه IT کمک کرده باشیم. 
 
آیت‌اللهی افزود: در نتیجه به دلیل همراهی و همدلی ایجاد شده از تمام فعالان صنف IT دعوت می‌کنم که در نمایشگاه الکامپ امسال حاضر شوند. 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران تاکید کرد: امید خوبی برای ایجاد رونق در صنف IT ایجاد شده است. غفلتی که تا به حال در صنف IT شده در عقب‌ماندگی برنامه‌ها متبلور شده است. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: از زمان انتخاب رئیس‌جمهور تاکنون تعامل خوبی بین دولت و سازمان حتی در انتخاب وزیر ارتباطات برقرار شده است. 
حل مشکل ارزی ریالی نمایشگاه الکامپ به روش جدید
آیت‌اللهی همچنین با اشاره به حل مشکلات ارزی ریالی در نمایشگاه الکامپ امسال گفت: در سال‌های گذشته ملاک محاسبه متراژی غرفه‌های ارزی یک پیش‌بینی اولیه و سپس نظر کمیته نظارتی بود که بازرسانی از این کمیته غرفه را متر و صورت‌حساب ارزی غرفه‌ها را صادر می‌کردند. 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران اعلام کرد: این روش باعث می‌شد که غرفه‌داران تجهیزات ارزی را در گوشه‌ای از غرفه به صورت فشرده جمع‌آوری کند تا متراژ اینگونه تجهیزات کمتر به چشم‌ آید؛ علاوه بر این شائبه سلیقه‌ای بودن نظر بازرسان در ارائه صورت‌حساب ارزی را ایجاد کرده بود. 
وی ادامه داد: اما امسال مقرر شده مبلغ ثابتی برای مبلغ ارزی نمایشگاه تعیین شود. این مبلغ بر متراژ غرفه‌های ارزی تقسیم می‌شود و سهم هر غرفه‌دار ارزی مشخص خواهد شد. 
آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: به این صورت فارغ از اینکه چه کسی در این نمایشگاه شرکت می‌کند و چه محصولی می‌آورد، شرکت‌های خارجی و شرکت‌هایی که نمایندگان شرکت خارجی هستند مشمول پرداخت مبلغ ارزی خواهند شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.