فناوری اطلاعات

October 6, 2013
16:41 یکشنبه، 14ام مهرماه 1392
کد خبر: 57957

میزان برخورداری کسب و کارها از خدمات و محصولات ICT سنجیده می شود

مدیر کل دفتر بررسی های اقتصادی اعلام کرد: به منظور سنجش میزان برخورداری کسب و کارها از خدمات و محصولات ICT پرسشنامه ای تدوین و نهایی شد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی جلالی منش در خصوص اقدامات صورت گرفته مربوط به طرح تهیه و حساب های اقتصادی بخش ICT اظهار داشت: در راستای استفاده بهینه از اطلاعات موجود در سایر دستگاههای اجرایی کشور و تعامل سازنده و موثر با بخش خصوصی و دریافت اطلاعات سایر کسب و کارهای مرتبط با بخش خصوصی، جلساتی با دفتر توسعه صنعت IT وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون فناوری اطلاعات، فناوری های نوین و کسب و کار اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی ایران تشکیل شد.
وی با تأکید بر ضرورت سنجش سهم ICT از تولید ناخالص داخلی اظهار داشت: سهم صنعت IT نیز به طور خالص باید بررسی شود که بر همین اساس تلاش شد خدمات و محصولات بخشی به تفکیک IT و CT در جلسات مورد بررسی قرار گیرد.
وی گفت: جهت به روز نمودن بانک اطلاعاتی مربوط به کارگاههای کشور با شرکت پست ج.ا.ایران مذاکره و جهت تعامل با مرکز آمار ایران هماهنگی لازم بعمل آمد.
وی در خصوص روند فعالیت این طرح از برگزاری جلسات کارشناسی "کمیته های ICT و نظارت" و روش شناسی و طرح های آمار گیری که ذیل شورای هماهنگی و راهبردی تشکیل شده خبر داد و گفت: پرسشنامه مربوط به سنجش میزان برخورداری کسب و کارها در رشته فعالیت های مختلف از خدمات و کالاهای ICT تدوین و نهایی شد.
جلالی منش گفت: این پرسشنامه شامل بخش های مختلف با موضوعات شرح فعالیت کارگاه اطلاعات مربوط به استفاده عمومی از خدمات ICT در کارگاه اطلاعات مربوط به استفاده از ICT در زمینه امور مربوط به کسب وکار است.
مدیرکل دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات همچنین از تدوین پرسشنامه مربوط به بخش ارزیابی ارزش افزوده بخش ICT خبر داد و گفت: طی روزهای آینده این پرسشنامه نهایی و به زودی نمونه گیری از کارگاهها بر اساس پرسشنامه ها آغاز خواهد شد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: نتایج حاصل از این طرح بتواند در راستای برنامه ریزی های میان مدت و بلند مدت بخش و مبتنی بر آمار و اطلاعات دقیق جهت تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه کشور و چشم انداز افق 1404 مثمر ثمر واقع شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.