اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 7, 2013
17:19 دوشنبه، 15ام مهرماه 1392
کد خبر: 57973

دهن کجی دوباره مخابرات به مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات؛ این بار افزایش غیرقانونی تعرفه تماس از تلفن ثابت به سمت مشترکین ایرانسل

تعرفه هر دقیقه تماس از تلفن ثابت به مشترکین ایرانسل به صورت غیر قانونی افزایش یافته است.
مخابرات هزینه تماس مشترکین خود به ایرانسل را افزایش داد.
 
به گزارش ایران خبر ، در حالیکه بر اساس مصوبه 22 کمیسیون تنظیم مقرارت سقف تعرفه تلفن ثابت مخابرات به ایرانسل در هر دقیقه 625 ریال است ،  در اقدامی شیطنت آمیز ، این تعرفه به 750 ریال افزایش  یافته است .
این در حالی است که تعرفه تماس از تلفن ثابت با مشترکین همراه اول هم از 510 ریال برای شهری و 867 برای بین شهری به دقیقه‌ای 670 ریال به صورت یکسان سازی شده تغییر کرده است.
 
جالبتر آنکه تعرفه تماس با مشترکین اندک رایتل از طریق شبکه تلفن ثابت، به استناد مصوبه 142 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، 625 تومان تعیین شده به طوری که کمترین هزینه تماس از تلفن ثابت مخابرات با مشترکین اپراتورهای تلفن همراه کشور به رایتل تعلق گرفته و تعرفه فوق حتی از تعرفه 670 ریالی تماس با مشترکین همراه اول هم کمتر  است!
 
به نظر میرسد این اقدام معنا دار با هدف ایجاد یک مونوپل مخابراتی از سوی مخابرات شکل گرفته، چراکه با تعرفه های جدید و بدون در نظر گرفتن تعداد اندک مشترکین و مکالمات برقرار شده با سیم کارت های رایتل، مخابرات تلاش دارد با گرانتر جلوه دادن تعرفه تماس با مشترکین ایرانسل، ترافیک شبکه تلفن ثابت خود را به نوعی تبدیل به یک جزیره شامل شبکه تلفن ثابت و سیار مخابرات بکند.
 
این افزایش تعرفه در حالی صورت گرفته است که وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات در مصاحبه های متعدد هر گونه افزایش تعرفه از سوی مخابرات (ثابت و همراه) را غیرقانونی و ممنوع اعلام کرده بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.