اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 8, 2013
9:40 سه شنبه، 16ام مهرماه 1392
کد خبر: 57979

جلسه هیئت مدیره مخابرات با کمیسیون صنایع/سلیمانی از وعده مخابرات برای به روز کردن واگذاری تلفن ثابت تا ۲ ماه آینده در تمامی نقاط خبرداد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مخابراتی‌ها قول دادند که ظرف یکی دو ماه آینده واگذاری‌های خود را در تمام نقاط بروز کنند و تمامی درخواست‌ها برای خطوط تلفن را جوابگو باشند.
 
 
محمد سلیمانی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه روز گذشته اعضای هیئت مدیره مخابرات ایران جلسه‌ای را با کمیسیون صنایع مجلس داشتند اظهار کرد: در این نشست گزارشی از فعالیت‌های فنی و سرمایه‌گذاری به نمایندگان مجلس و اعضای این کمیسیون ارائه شد و تعهدات این اپراتور در قبال پروانه‌ای که دارد نیز مطرح گشت.
 
 
تا دو ماه آینده واگذاری‌های ثابت به روز می‌شود
وی عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم و دغدغه اعضای این کمیسیون روند کند واگذاری‌های تلفن ثابت بود که برخلاف اینکه طی چند سال گذشته به روز بود اما در حال حاضر در برخی مناطق به روز نیست و در این راستا از اعضای هیئت مدیره مخابرات خواسته شد تا تلاش بیشتری را در این حوزه داشته باشند.
او افزود: مخابراتی‌ها نیز قول دادند که ظرف یکی دو ماه آینده واگذاری‌های خود را در تمام نقاط بروز کنند و تمامی درخواست‌ها برای خطوط تلفن را جوابگو باشند.
 
سرمایه‌گذاری سالانه هزار میلیارد تومان توسط مخابرات
این عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه موضوع دیگری که به نوعی دغدغه برخی اعضای کمیسیون صنایع مجلس را به دنبال داشت، سرمایه‌گذاری مخابرات و طرح‌های توسعه‌ای این شرکت بود که اعضای هیئت مدیره این شرکت با اشاره به اینکه سالانه مبلغی بالغ بر هزار میلیارد تومان صرف سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی خود در کشور می‌کنند نمایندگان را قانع کردند.
 
اختلافات با زیرساخت جزئی است
او اشاره‌ای به موضوع بدهی‌های مخابرات به وزارت ارتباطات و به نوعی دولت نیز داشت و گفت: این موضوع نیز روز گذشته در کمیسیون مطرح شد که نمایندگان مخابرات در برابر آن عنوان کردند که در طول 4 سال گذشته بیش از 10 هزار میلیارد تومان به دولت پرداختی داشته‌اند که این رقم، رقم خوبی به نظر می‌رسد اما در قبال آن بازهم اعضای کمیسیون از هیئت مدیره مخابرات خواستند تا جلساتی را با شرکت ارتباطات زیرساخت داشته باشد تا اگر طلبی از مخابرات دارند تسویه شود که در این راستا اعضا معتقد بودند این اختلافات جزئی است.
 
کمیسون صنایع هم‌کدسازی را با حضور وزیر ارتباطات بررسی می‌کند
رئیس کمیته فناوری‌های نوین مجلس در پاسخ به این سوال که آیا موضوعاتی از قبیل هم‌کدسازی و واگذاری‌ موضوعات زیرساختی از قبیل سیم‌مسی نیز در این جلسه به بحث گذاشته شد؟، گفت: هم‌کدسازی به جهت اینکه کدهای استان‌ها را فلت می‌کند موجب تغییر در هزینه‌های مخابرات می‌شود که برای جبران آن باید تعرفه‌های معقول را برای این شرکت در نظر گرفت تا درآمد آن کاهش پیدا نکند زیرا هزینه‌های این شرکت بر اساس فاصله-کیلومتر تعیین می‌شود.
وی افزود: اعضای هیئت مدیره مخابرات عنوان کردند که سابق بر این رگولاتوری بر سر انجام این طرح به توافق رسیده‌اند که بر مبنای آن 5،6 پالس به هزینه‌های مشترکان اضافه می‌شد که فعلا طبق نظر وزیر ارتباطات جلوی اجرای آن گرفته شده است که البته امیدواریم طی جلسه کمیسیون صنایع با وزیر ارتباطات این موضوع شفاف‌سازی شود و نحوه اجرای این طرح اگر قرار است اجرا شود، مشخص گردد.
 
مخابرات حاضر به تعامل در بخش زیرساخت‌های سیم مسی خود است
سلیمانی همچنین در ارتباط با واگذاری سیم مسی نیز که یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه روز گذشته بود گفت: مخابراتی‌ها با توجه به اینکه بالغ بر 130 هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور دارند، اعلام کردند که حاضر به همکاری و اشتراک زیرساخت‌های خود با سایر بخش‌های ارتباطی هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.