امنیت

فناوری اطلاعات

October 11, 2013
11:20 جمعه، 19ام مهرماه 1392
کد خبر: 58058

مقابله با حملات سایبری امسال هزینه‌‏بر‌تر شده است

مطالعات جدید نشان داده است جرایم سایبری در سال‏ جاری میلادی روند پیچیده‌‏تری به خود گرفته است و مقابله با آن نیز هزینه‌‏بر‌تر شده است. 
 
Cost-of-cyber-crime
 
به گزارش وب‌‏سایت zdnet، مطالعه‌‏ای که توسط موسسه پونمون (Ponemon) و با حمایت شرکت اچ پی انجام شده است، نشان می‌‏دهد امسال شیوه ارتکاب جرایم سایبری پیچیده‏‌تر شده است و هزینه‌‏های ناشی از آن نیز به مراتب بیشتر از سال قبل شده است. بنا بر یافته‌‏های این مطالعه، هزینه ناشی از یک حمله سایبری موفقیت‌‏‏آمیز در سال ۲۰۱۳ به طور متوسط ۵. ۱۱ میلیون دلار بوده است که این رقم به نسبت سال ۲۰۱۲ حدود ۵ میلیون دلار بیشتر است. 
بر اساس این گزارش، هر کدام از شرکت‏‌هایی که در این مطالعه شرکت کرده‌‏اند، امسال به طور متوسط هدف ۲ حمله سایبری موفقیت‌‏آمیز قرار گرفته‌‏اند. هزینه‌‏های ناشی از این حملات معمولاً در سازمان‏‌ها و شرکت‏‌های بزرگ بیشتر است، اما شرکت‌‏های کوچکی که هدف اینگونه حملات قرار می‌‏گیرند، هزینه سرانه بیشتری را متحمل می‌‏شوند. 
پژوهشگران دریافته‏‌اند ۵۵ درصد از کل هزینه‌‏های ناشی از حملات سایبری از محل قطع خدمات، انتشار کدهای بدافزار و حملات تحت وب ناشی می‌‏شود. صنایعی مثل صنعت خدمات مالی، صنایع دفاعی و صنایع انرژی و تأسیسات نیز جزء مهم‌ترین اهداف حملات سایبری در سال ۲۰۱۳ بوده‏‌اند. 
یافته‏‌های مطالعه مشترک موسسه پونمون و شرکت اچ پی نشان می‌‏دهد صنایع و کسب و کار‌ها در سراسر جهان از حملات سایبری آسیب‏‌پذیر هستند، اما مقابله این حملات در آمریکا و آلمان هزینه‌‏بر‌تر از دیگر کشور‌ها است. پژوهشگران همچنین دریافته‏‌اند شرکت‏‌هایی که از فناوری‏‌های امنیتی پیشگیرانه‌‏ای مثل سیستم‏‌های امنیتی هوشمند و فناوری‏‌های رمزگذاری استفاده می‌‏کنند، هزینه کمتری را در مقابله با این حملات متحمل می‌‏شوند. استفاده از این فناوری‏‌ها کسب و کار‌ها را برای همیشه از خطر حملات سایبری مصون نگه نمی‌‏دارد، بلکه فقط می‌‏تواند هزینه‏‌های ناشی از این حملات را کاهش دهد. یکی از دلایل کاهش این هزینه‏‌ها این است که به کمک این فناوری‏‌ها می‌‏توان متوجه حملاتی از این دست شد و هر چه زمان کشف و شناسایی یک حمله سایبری کمتر شود، هزینه مقابله با آن نیز بیشتر کاهش می‌‏یابد. 
گفتنی است این مطالعه چهارمین مطالعه سالانه‏‌ای است که توسط شرکت پونمون در آمریکا انجام شده است. امسال ۶۰ شرکت و سازمان در این مطالعه شرکت کرده بودند که هر کدام حداقل ۵۰۰ کارمند داشتند. اما بخش زیادی از این شرکت‏‌ها بیش از ده هزار نفر را در استخدام خود داشتند و برخی نیز بیشتر از ۱۲۰ هزار نفر را.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.