اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 11, 2013
11:23 جمعه، 19ام مهرماه 1392
کد خبر: 58060

ایمیل یاهو رنگ جی‌میلی گرفت!

دیگر خبری از آن صفحه‌ی سنگین و مرد عینک به چشم نیست؛ گویا خود یاهو به این نتیجه رسید که سرویس پست الکترونیکش ایرادهای فراوانی دارد و برای عقب نماندن از رقبا باید کمی آن را دگرگون کند.
 
 
این روزها اگر سری به ایمیل یاهو خود زده باشید متوجه ظاهر جدید و تغییرات این سرویس شدید که بواسطه به‌روزرسانی این سرویس توسط یاهو ایجاد شده‌اند.
 
هنگام ورود اگر مرورگر اینترنت شما از نسخه‌های قدیمی باشد یاهو به شما پیشنهاد به روزرسانی آن را خواهد داد. البته اگر برروی گزینه Skip کلیک کنید باز هم سرویس میل شما ظاهر جدیدی را به خود می‌گیرد.
 
هنگامی که به صندوق پیام‌های خود رجوع می‌کنید، ابتدا صفحه‌ا‌‍ی در مقابل شما باز شده و چند ثانیه بعد یاهو از شما می‌خواهد تا پس زمینه‌ای را برای سرویس میل خود انتخاب کنید. درحقیقت این عکس‌ها از روی سرویس سایت Filcker به میل شما وارد می‌شود.
 
هنگامی که می‌خواهید بوسیله این میل جدید، ایمیلی ارسال کنید با مراجعه به منوی Compose، با صفحه‌ای مواجه خواهید شد که شباهت بسیاری به صفحه ارسال میل در سرویس میل گوگل یا جی‌میل دارد.
 
در کنار این موضوعات، نرم‌افزارهای میل یاهو که برای سیستم‌های عامل‌ اندروید، iOS، ویندوز فون و بلک‌بری عرضه شده، شباهت بسیار زیادی به نرم‌افزار جی‌میل دارد بطوریکه در ابتدا ممکن است اشتباه کنید که به جی‌میل خود مراجعه کرده‌اید.
 
بطور عمومی شکل ظاهری میل یاهو بسیار شبیه به سرویس میل رقیب خود یعنی جی‌میل نزدیک شده است. علاوه بر این چندی پیش نحوه ثبت‌نام در یاهو تغییر کرد تا شاید امنیت سرویس میل این شرکت از قبل بیشتر شود و همین موضوع باعث شد تا کاربران ایرانی نتوانند در این سایت ثبت‌نام کنند چراکه برای ثبت‌نام، کاربران باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنند تا کد امنیتی به آن‌ها ارسال شود. چون اسم ایران در لیست یاهو قرار ندارد، طبیعتا پیامکی هم به آن‌ها ارسال نخواهد شد.
 
سرویس ایمیل یاهو آخرین بار در سال 2010 به روز شده و تغییر کرده بود. مقامات یاهو می گویند تغییرات یاد شده متناسب با پلت فورم‌ها و سیستم‌های عامل ویندوز 8، وب، آیفون و آی‌پاد تاچ و سیستم عامل آندروید بوده و در هر یک متناسب با ویژگیهای همان سیستم عامل خواهد بود.
 
در نسخه جدید «Yahoo! Mail»، قابلیت‌های متعددی نظیر هماهنگی با شبکه‌اجتماعی «یاهو» (Yahoo! Profile) و مرور صفحات در تب‌های جدید گنجانده شده است. اما کار با این نسخه جدید برای کاربرانی که از اینترنت کم‌سرعت استفاده می‌کنند مقداری مشکل است. در نتیجه شاید عده‌ای بخواهند از نسخه قدیمی (Classic) سرویس «Yahoo! Mail» به جای این نسخه جدید استفاده کنید یا بسیاری از کاربران به سرویس جی‌میل وفادار بمانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.