تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

October 11, 2013
14:58 جمعه، 19ام مهرماه 1392
کد خبر: 58068

اپلیکیشن خبرگزاری مهر برای iOS آمد

iPhone Screenshot 1در حالی که  ۴۰ درصد تعاملات رسانه‌ای امروز دنیا از طریق موبایل صورت می گیرد، خبرگزاری مهر اپلیکیشن خود برای سیستم‌عامل ای‌او‌اس (iOS) را منتشر کرد.
 
 به گزارش رسانه‎های اجتماعی، میلاد شکرخواه یکی از برنامه نویسان این اپلیکیشن معتقد است: «این نسخه فقط برای آی‌فون و آی‌پاد تاچ طراحی شده‌است. در حال حاضر طراحی اپلیکیشن آی‌پد را در برنامه خود داریم و آپدیت بعدی اپلیکیشن شامل اپلیکیشن آی‌پد می‌شود.»
 
 وی گفت: در این نسخه فقط اخبار به زبان فارسی قابل مشاهده هستند. در آپدیت‌های بعدی اما زبان‌های دیگر خبرگزاری هم اضافه می‌شوند. این اپلیکیشن از نظر حجم بسیار سبک است. از یک سری فن‌آوری پیشرفته استفاده کرده‌ایم که لود کردن اخبار را آسان می‌کند و حتی با خطوط GRPS موبایل هم می‌توان به راحتی از اپلیکیشن استفاده کرد.
 
شکرخواه درباره مشکلات و موانع برنامه نویسی برای سیستم عامل iOS‌ در کشورمان افزود: “متاسفانه به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد ایجاد نمایه برنامه نویسی (Developer Account) در ایران تقریباً غیر ممکن است. شاید بتوانم بگویم بعد از مراحل طراحی و ساخت اپلیکیشن دشوارترین بخش انتشار این اپلیکیشن ایجاد نمایه برنامه نویسی بود که خوشبختانه این مانع نیز مرتفع شد.”
 
 رشید عسگری از دیگر برنامه نویسان این اپلیکیشن خاطرنشان کرد: خبرگزاری مهر یک سرویس عکس خبری بسیار خوب دارد. عکس‌های این سرویس بسیار با کیفیت است و ما می‌توانیم از رابط کاربری قوی سیستم عامل iOS برای نمایش عکس‌های خبری استفاده کنیم. در نسخه بعدی آی‌فون این اپلیکیشن حتماً سرویس عکس هم اضافه می‌شود. شاید یک نسخه جداگانه آی‌پد هم برای سرویس عکس طراحی کنیم.
 
عسگری افزود: روند تأیید کردن اپلیکیشن در فروشگاه اپل خیلی سختگیرانه است و مهندسین اپل با دقت اپلیکیشن‌ها را از نظر محتوا و فنی بررسی می‌کنند. خیلی از اپلیکیشن‌ها از فیلتر اپل رد نمی‌شوند و برنامه‌نویسان بارها مجبور می‌شوند اپلیکیشن خود را تغییر دهند و دوباره ثبت کنند. خوشبختانه ما توانستیم در یک هفته و بدون هیچ مشکلی اپلیکیشن را ثبت و منتشر کنیم.
 
پلیکیشن خبرگزاری مهر برروی نسخه‌های ۶٫۱ و بالاتر سیستم عامل iOS قابل نصب است. این اپلیکیشن به طور کامل با سیستم عامل iOS7‌ نیز سازگار است. برای دانلود آن به این لینک بروید. از قابلیت‌های این اپلیکیشن به مشاهده اخبار سرویس‌ها، خواندن متن خبر و اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی نام برد
 
گفتنی است، این اپلیکیشن به سفارش خبرگزاری مهر و توسط تیم برنامه نویسی mrapplication طراحی شده‌است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.