اپراتورها

امنیت

تلفن همراه

October 13, 2013
1:24 یکشنبه، 21ام مهرماه 1392
کد خبر: 58112

یک چهارم کاربران تلفنهای هوشمند قربانی حملات سایبر شدند

در جدیدترین گزارش شرکت امنیتی سیمانتک مشخص شده است که 25 درصد از کاربران تلفنهای همراه طی یک سال گذشته قربانی جرایم سایبر شده اند و علت فقدان آگاهی عمومی نسبت به امنیت تلفنهای هوشمند و تبلتها است.
 
به گزارش مهر، براساس گزارش شرکت امنیتی سیمانتک جدید، درحالی که نیمی از کاربران تلفن های هوشمند به قدری به تلفنهای خود اهمیت می دهند که آنها را هنگام خواب کنارشان قرار می دهند، 48 درصد از کاربران حتی احتیاطهای اولیه امنیتی را چون استفاده از کلمه عبور، نصب نرم افزارهای امنیتی یا گرفتن فایل پستیبان از اطلاعات خود را جدی نمی گیرند.
 
در تحقیقات انجام شده توسط شرکت سیمانتک بیش از 13 هزار بزرگسال در 24 کشور جهان که معادل 45 درصد می شوند اظهار داشتند که با قرار دادن تلفن هوشمند و یا تبلت خود در نزدیکی دست و یا در دسترس ترین نقطه به تخت به خواب می روند.
 
این درحالی است که تنها 17 درصد از کاربران دارای نرم افزارهای امنیتی روی تلفنهای هوشمند خود هستند و 54 درصد اصلا نمی دانند که راهکارهای امنیتی برای دستگاه های موبایل چیست.
 
این وضعیت درست در تضاد سخت با رایانه های شخصی قرار می گیرد، چرا که آگاهی نسبت به نیاز امنیت آنلاین در بین کاربران، مسئله ای تثبیت شده است. روی رایانه های شخصی برای مثال 90 درصد از افراد نامه های الکترونیک از افراد ناشناس را پاک کرده و 79 درصد از مردم از ذخیره فایلهای حساس خود به صورت آنلاین پرهیز می کنند، اما روی موبایل 44 درصد از مردم نامه های الکترونیک مشکوک را بازکرده و 35 درصد از ذخیره اطلاعات و فایلهای حساس به صورت آنلاین پرهیز می کنند.
 
در نتیجه، مجرمان سایبر توجه خود را به دستگاه های تبلت و موبایل معطوف می کنند چرا که کاربران در این عرصه آسیب پذیرتر هستند.
 
براساس اعلام سیمانتک 25 درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند اظهار داشتند که ظرف 12 ماه گذشته قربانی جرایم سایبر شده اند.
 
مارین مریت وکیل امنیت اینترنتی از شرکت سیمانتک اظهار داشت: اگر این یک آزمایش بود کاربران موبایل در آن رد می شدند. این درحالی است که همین کاربران رایانه های خود را محافظت می کنند. برای حفاظت از تلفنهای هوشمند و تبلتها فقدان آگاهی عمومی وجود دارد. شرایط به وجود آمده درست مثل این است که آنها برای خانه های خود سیستم حفاظتی درنظر گرفته اما اتومبیلهایشان را با پنجره های باز و بدون قفل رها می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.