امنیت

فناوری اطلاعات

October 14, 2013
22:27 دوشنبه، 22ام مهرماه 1392
کد خبر: 58149

تغییرات گوگل در استفاده تبلیغاتی از اطلاعات کاربران

شرکت گوگل به زودی تغییراتی در نحوه استفاده تبلیغاتی از اطلاعات کاربران انجام خواهد داد.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از آسوشیتد پرس، شرکت گوگل اعلام کرده است که از روز 11 نوامبر سال جاری میلادی برای استفاده تبلیغاتی از نام، عکس و دیگر مشخصات کاربران از آنها اجازه خواهد گرفت.
 
بر اساس اعلام گوگل، اظهارات و نظرات شخصی کاربران در خصوص رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و محصولات و همچنین آهنگ‌ها و دیگر محتواها تنها در صورتی مورد استفاده تبلیغاتی قرار می‌گیرد که کاربر اجازه این کار را داده باشد.
 
دویچه وله نیز در گزارشی در این خصوص نوشته است: گوگل قصد دارد تبلیغات ارایه‌شده در سایت خود را برای هر کاربر شخصی کند و این بدان معناست که کاربر می‌تواند نظرات شخصی افرادی که با آن‌ها در ارتباط است را درباره کالاها و شرکت‌های تجاری ببیند؛ البته اگر دوستان نظری داده باشند. این نظر می‌تواند درباره موزیک-ویدیویی در سایت یوتیوب (متعلق به گوگل) باشد، یا مثلا نتیجه جست‌وجوی یک فروشگاه لباس در موتور جستجوی گوگل.
 
گوگل می‌گوید این امر به کاربر کمک می‌کند تا ارزیابی بهتری برای دسترسی به محصولات مختلف داشته باشد، اما فعالان حامی حریم شخصی در اینترنت نگران خدشه‌دار شدن حریم خصوصی اشخاص هستند.
 
بنا بر اعلام گوگل، از تاریخ مقرر کاربران می‌توانند به فعالیت‌های دوستان خود در گوگل پلاس و همچنین در سایت‌های یوتیوب و گوگل‌پلی و دیگر سایت‌های خدماتی گوگل دسترسی داشته باشند. کاربر برای ورود به دنیای تبلیغات گوگل نباید لزوما عضو گوگل پلاس باشد؛ همین که عضو دیگر خدمات شرکت گوگل نظیر جی‌میل باشد هم کافی است.
 
اما آن دسته از کاربرانی که نمی‌خواهند اطلاعات‌شان در رابطه با تبلیغات با دیگر دوستانشان در گوگل به اشتراک گذاشته شود، کافی‌ است در بخش "Shared Endorsements" گوگل پلاس بروند (plus.google.com/settings/endorsements?hl=en) و تیک کنار گزینه زیر را بردارند و تغییرات را ذخیره کنند:
 
Based upon my activity, Google may show my name and profile photo in shared endorsements that appear in ads.
 
با این کار دیگر از اطلاعات این اشخاص برای تبلیغ استفاده نمی‌شود.
 
البته کاربر با این کار تنها فعالیت‌های خود را از دید دیگران دور می‌کند، اما کماکان شاهد فعالیت‌های دیگر افراد حاضر در حلقه دوستی خود خواهد بود. مگر آن‌که دیگر کاربران نیز به همین روش خود را از دایره تبلیغات خارج کنند. افراد زیر 18 سال خود به خود از این‌که در دیدرس دیگران باشند، معاف شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.