اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

October 14, 2013
22:30 دوشنبه، 22ام مهرماه 1392
کد خبر: 58151

نارنجی خبر داد: ایرانسل در همایش سالیانه خود سرویس ابری جدیدش را رسما معرفی خواهد کرد

نارنجی نوشت: سرویس های ابری طی سال های گذشته در میان کاربران گسترش بسیاری پیدا کرده اند. اهمیت دسترسی به اطلاعات در دستگاه های مختلف، باعث شده تا کاربران روی خوش به این سرویس ها نشان دهند و شرکت های ارائه کننده نیز سعی نمایند با ارائه خدمات متنوع، سهم بازار خود را افزایش دهند.
 
در ایران تا به حال سرویس شاخصی در این زمینه وجود نداشته و اکثر کاربران استفاده از مجموعه هایی مانند دراپ باکس را در اولویت قرار می دادند. اما طبق اخباری که روابط عمومی ایرانسل اخیرا در اختیار نارنجی قرار داده، به نظر می رسد که این اپراتور قصد دارد تا وارد این حوزه شود و سرویس ابری اختصاصی خود را معرفی نماید.
 
سرویس جدید ایرانسل قرار است «پوشه» نامیده شود و با فضای ابری که در اختیار کاربر قرار می دهد، شرایط را برای آپلود اطلاعات بر روی اینترنت فراهم می کند. شما می توانید به کمک پوشه، شماره های تماس، عکس ها، فیلم ها و فایل های مختلف را در اینترنت ذخیره نمایید و از طرق مختلف به آنها دسترسی داشته باشید. شما همچنین این امکان را دارید تا لیست تماس ها و پیام های مهم خود را نیز در پوشه حفظ نمایید.
 
این سرویس علاوه بر نسخه تحت وب، از نرم افزار ویژه کامپیوتر و اپلیکیشن برای تلفن های هوشمند نیز برخوردار است تا از این طریق راه های متفاوتی را برای دسترسی به محتوا در اختیار کاربران قرار دهد. امکان به اشتراک گذاری اطلاعات با دوستان نیز از جمله دیگر قابلیت هایی است که ایرانسل در پوشه ارائه می دهد.
 
پوشه قرار است در همایش سالیانه ایرانسل که در آخر مهر ماه برگزار می پذیرد به صورت رسمی معرفی شود، اما هنوز جزییات بیشتری از آن منتشر نشده. اینکه استفاده از این سرویس برای کاربران ایرانسل چه ویژگی منحصر به فردی دارد و یا حجم فضایی که در اختیار کاربران قرار می گیرد به چه میزان است، از جمله سؤال هایی هستند که برای یافتن پاسخ آن ها باید تا معرفی رسمی این سرویس، منتظر بمانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.