اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

October 15, 2013
8:06 سه شنبه، 23ام مهرماه 1392
کد خبر: 58154

وزارت ارتباطات: مخابرات باید بدهی و حق بیت المال را بپردازد

زهرا حاجیان – روزنامه خراسان
 
مخابرات از تحویل ساختمان هاو تجهیزات دولتی خودداری کرده است
به دنبال توقف فروش پهنای باند اینترنت به مخابرات ازسوی شرکت ارتباطات زیر ساخت ، مدیر اموربین الملل شرکت ارتباطات زیر ساخت اعلام کرد که مخابرات 450 میلیارد تومان از بابت دریافت پهنای باند به دولت بدهی دارد واز سرگیری فروش پهنای باند به مخابرات منوط به پرداخت تمام یا بخشی از 450 میلیارد تومان بدهی این شرکت به دولت است. دکتر خدایی در گفت و گو با خراسان افزود : به علاوه پس از خصوصی سازی، شرکت مخابرات ایران قانونا با ید بخشی از املاک، ساختمان ها و تجهیزاتی را که متعلق به حوزه حاکمیتی و شرکت ارتباطات زیرساخت بود تحویل می داد که متاسفانه تا کنون از این کار سر باز زده است.وی ادامه داد : مخابرات سرویس های متعددی از شرکت ارتباطات زیر ساخت دریافت می کند که مهم ترین آن ها سرویس پهنای بانداینترنت است و مخابرات درقبال دریافت این سرویس ها با ید به شرکت زیر ساخت هزینه پرداخت کند . این در حالی است که مخابرات با استفاده از سرویس هایی که زیر ساخت در اختیارش قرار می دهد ، سرویس های مختلفی به مردم ارائه می کند ودر واقع هزینه این سرویس ها را ازمردم می گیرد اما از پرداخت بدهی خود به شرکت زیر ساخت ممانعت می کند. وی تصریح کرد : بدهی مخابرات به زیر ساخت در واقع بدهی این شرکت به مشتر کان است چراکه این مبالغ به طور عمده صرف مباحث نگهداری وتوسعه ای شبکه می شود و چنان چه این مبلغ به موقع پرداخت نشود توسعه شبکه با کندی مواجه می شود و مردم متضرر می شوند ضمن آن که این مبالغ متعلق به بیت المال است.
 
وزارت ارتباطات: مخابرات باید حق بیت المال را بپردازد
دکتر فرنقی زاد مدیر روابط عمومی وزارت ار تباطات وفناوری اطلاعات نیز در گفت و گو با خراسان با تاکید بر بدهی 450 میلیارد تومانی مخابرات به این وزارت خانه و در نهایت شرکت ار تباطات زیر ساخت گفت : شرکت مخابرات ایران،اعلام کرده است که مبلغ بدهی اش ( 450 میلیارد تومان ) به زیر ساخت جزئی است. در حالی که همین اپراتور به راحتی سرویس و ارتباط مشترکان بدهکار خود را حتی بر ای مبلغ جزئی مانند 20 هزار تومان قطع می کند وحتی تلفن مشترک را نیز تخلیه وواگذار می کندتا مشترکان نسبت به تسویه حساب خود اقدام کنند، وزارت ارتباطات نیز این حق را دارد که ارائه سرویس به مخابرات را به عنوان یک مشترک قطع کند چراکه اساسا مخابرات مشترک وزارت ارتباطات و زیرساخت محسوب می شود. وی با بیان این که شرکت مخابرات ایران موظف است حق بیت المال را پرداخت کند، تصریح کرد : این مبلغ شاید از نظر مخابرات جزئی باشد اما از دید ما حق بیت المال است نه اختلاف حساب جزئی . وی ادامه داد : این که مخابرات با فرافکنی اعلام کرده است که با این اقدام زیر ساخت ،ارائه سرویس اینتر نت پرسرعت به کار بران با مشکل مواجه می شود چندان منطقی نیست چراکه علاوه بر مخابرات شرکت های بسیاری سرویس ADSL ارائه می کنند و کار بران می توانند از این شرکت ها سرویس خود را در یافت کنند .فرنقی زاد در گفت و گو با مهر نیز با تاکید براین که تاکنون جلسه های متعددی با مخابرات برای رفع اختلافات مالی گذاشته شده است، گفت: مخابرات به موارد مطرح شده تمکین نکرده است؛ این شرکت باید ابتدا بدهی خود را بپردازد و سپس درخواست برگزاری جلسه برای رفع مشکلات داشته باشد.
 
شرکت زیرساخت: مخابرات و همراه اول بیشترین بدهی را به ما دارند
شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در تشریح دلایل دستور توقف فروش پهنای باند اینترنت به شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: شرکت مخابرات ایران و گروه شرکت های مخابرات استان ها، شرکت ارتباطات سیار(همراه اول)، سازمان صدا و سیما، شرکت های PAP ، نیروهای مسلح و دیگر اپراتور های مخابراتی از جمله مشتریان عمده شرکت ارتباطات زیرساخت محسوب می شوند که از میان آن ها شرکت مخابرات ایران و همراه اول بیشترین بدهی را به شرکت ارتباطات زیرساخت دارند. به گزارش مهر،مجید خبازمعاون توسعه مدیریت و منابع شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به برنامه های این شرکت برای وصول مطالبات از مشتریان گفت: بقای شرکت ارتباطات زیرساخت مانند سازمان های اقتصادی دیگر نیازمند منابع مختلف از جمله منابع مالی است وبه طور قطع برای تامین منابع مالی و ارائه این خدمات به مردم نیازمند پرداخت به موقع صورت حساب ها و بدهی ها توسط مشتریانی است که از خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت بهره مند می شوند. وی با اشاره به قوانین موجود که شیوه تعهدی را برای دریافت وجوه حاصل از ارائه خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت تعیین کرده است، ادامه داد: براساس این قوانین، شرکت زیرساخت ابتدا خدمات را ارائه ، سپس صورت حساب را صادر و پس از آن هزینه را مطابق تعرفه مصوب از مشتری دریافت می کند.خباز تصریح کرد: بیش از 20 جلسه طی چند سال اخیر با مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران و همراه اول داشته ایم و تمامی مستندات و توافقات و صورتجلسه های آن موجود است،در مقابل ما از مخابرات و همراه اول به عنوان عمده ترین مشتریان این شرکت انتظار داریم با پرداخت به موقع مطالبات شرکت ارتباطات زیرساخت، مشکلی برای تامین منابع مالی پروژه های حاکمیتی این شرکت ایجاد نکنند.معاون شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: هنگامی که مشتریان شرکت مخابرات در پرداخت بدهی های خود تاخیر می کنند این شرکت فورا ارتباط مشتریانش را قطع و علاوه بر جریمه حتی هزینه قطع و وصل مجدد را از مشتریان مطالبه می کند و تا بدهی خود را نپردازند ارتباط آن ها را برقرار نمی کند.وی با بیان این که شرکت ارتباطات زیرساخت تاکنون هیچ گاه با مشتریانش این گونه رفتار نکرده است، تصریح کرد: تمام تبادلات ترافیکی و ارتباطات مشترکان شرکت های مخابرات استان ها و همراه اول در بستر ارتباطات بین شهری و بین الملل، ارتباط میان اپراتورهای تلفن ثابت یا سیار و همراه اول با دیگر اپراتورهای سیار، لزوما با استفاده از شبکه مادر مخابراتی کشور و تجهیزات و مراکز زیرساخت کشور محقق می شود و این اپراتورها که هرسال از عملکرد مطلوب و برخورداری از درآمدهای قابل توجه سالانه شادمان می شوند قانونا باید حق السهم استفاده از شبکه مادر مخابراتی و مراکز زیرساخت انتقال ترافیک را به موقع پرداخت کنند.به گفته خباز،همچنین شرکت مخابرات ایران پس از واگذاری به بخش خصوصی از واگذاری بخشی از املاک، ساختمان ها و تجهیزاتی که طبق ضوابط تعیین شده باید در حوزه حاکمیت و شرکت ارتباطات زیرساخت باقی بماند ،خودداری کرده است.
 
ADSL جدید واگذار نمی شود
به گزارش فارس، در این رابطه معاون شرکت مخابرات ایران نیزدر گفت وگو بافارس اظهار داشت: شرکت زیرساخت، فروش اینترنت را به مخابرات متوقف کرده است و مخابرات دیگر نمی تواند ADSL جدید واگذار کند اما در سرویس مشترکان فعلی خللی وارد نمی شود.زارعیان تصریح کرد: طبق رویه معمول و نه براساس اخبار منتشر شده و خط و نشان ها، مخابرات بابت بخشی از حساب ها روز گذشته یک چک 75 میلیاردتومانی به زیرساخت داده است.این در حالی است که مدیر اموربین الملل شرکت زیر ساخت در گفت و گو با خراسان اعلام کردکه شرکت زیرساخت تا این لحظه چکی به مبلغ 75 میلیارد تومان از سوی مخابرات دریافت نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.