اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

October 18, 2013
14:28 جمعه، 26ام مهرماه 1392
کد خبر: 58202

مخابرات: آماده حل و فصل مسائل هستیم/نمیدانیم ادعای مخابرات در مورد عدم تحویل ساختمانها چیست و باید مذاکره کنیم

معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه اختلاف حساب میان این شرکت با شرکت ارتباطات زیرساخت بحث جدی نبوده و با رایزنی و برپایی جلسه قابل حل است از آمادگی مخابرات برای رفع مسائل و مشکلات مالی با شرکت زیرساخت خبر داد.
 
وی در گفتگو با مهر، با تاکید بر اینکه با شرکت مخابرات ایران با شرکت ارتباطات زیرساخت در زمینه مبلغ بدهی 450 میلیارد تومانی اختلاف نظر دارد اظهار داشت: باید جلسه ای میان شرکت مخابرات و زیرساخت برگزار شود تا در این جلسه به جمع بندی برسیم.
 
وی با اشاره به پرداخت مبلغ 75 میلیارد تومان از سوی مخابرات به شرکت زیرساخت در روز گذشته گفت: پرداخت مخابرات به زیرساخت رویه ثابتی دارد به نحوی که مخابرات بابت هزینه های ماهیانه لینک های ارتباطی و درصد مکالمات، مبالغی را به شرکت زیرساخت پرداخت می کند که این 75 میلیارد تومان نیز در همین راستا صورت گرفته و در این زمینه اختلاف نظری وجود ندارد.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه در مورد مبلغ 450 میلیارد تومان نمی گوییم حق با ما یا با زیرساخت است بلکه معتقدیم که باید با حضور طرفین این مبلغ مورد بررسی قرار گیرد افزود: مخابرات 9 درصد درآمدش را سالانه به شرکت ارتباطات زیرساخت پرداخت می کند و با این وجود اختلاف بر سر مبلغ 450 میلیارد تومان با مذاکره قابل حل است و این مبلغ نسبت به تراکنش های مالی دو شرکت رقم زیادی نیست.
 
وی با تاکید براینکه تا زمانی که این بدهی ثابت نشود نمی توان آن را پرداخت کرد گفت: شرکت مخابرات ایران از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تقاضا دارد که از شرکتهای زیرمجموعه خود بخواهد این مساله را حل کنند.
 
وی در مورد ساختمانها و املاکی که شرکت ارتباطات زیرساخت مدعی است باید از سوی مخابرات به این شرکت بازگردد نیز به مهر گفت: تمامی ساختمانهای اصلی مخابرات مانند ساختمان بی سیم، میدان امام و ال سی تی در اختیار دولت است و مخابرات پس از خصوصی شدن ساختمان دولتی ندارد؛ با این حال نمی دانیم این ادعا چیست و باید با مذاکره به این مورد رسیدگی شود.
 
به گزارش مهر، شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام بدهی 450 میلیارد تومانی مخابرات، دستور توقف فروش پهنای باند اینترنت به مخابرات را صادر کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.